PZL-130 Orlik

     
Název:
Name:
PZL-130 Orlik PZL-130 Orlik
Originální název:
Original Name:
PZL-130 Orlik
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1988 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego-PZL Warszawa-Okęcie, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1988
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
12.10.1984
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
947 kg 2088 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1300 kg 2866 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1500 kg 3307 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,00 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
8,45 m 27ft 8,68in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,30 m2 132.4 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Vedenejev M-14Pm o výkonu 243 kW/330 k
třílistá vrtule s konstantní rychlostí PZL US-142
Vedeneev M-14Pm, power 325 hp
three-bladed constant-speed propeller PZL US-142
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
430 l 95 Imp gal / 114 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
385 km/h v ? m 239.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,4 m/s 1456.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2240 km 1391.9 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- cvičný letoun, který měl usnadňovat přechod na proudový TS-11 Iskra
- 4. prototyp v Kanadě přestavěn na PZL-130T Turbo Orlik s motorem PT6A-25A
5. a 6. prototyp testovány u 23. letecké školní peruti a 45. letecké zkušební peruti
- kvůli problémům s nedostatkem motorů M-14 6. prototyp postaven s méně výkonným domácím motorem PZL-Kalisz K-8, vývoj ukončen ve prospěch turbovrtulové verze
-
Zdroje:
Sources:
Skowroński, Grzegorz. PZL-130 TC-1 Orlik, Lotnictwo z szachownica 2009/03.
World Trainer Directory: PZL-130 Orlik, Air International 1985/06.
Orlik: A Polish Fledgling, Air International 1985/10.
Lambert, Mark. Jane´s All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5.
gdziewojsko.wordpress.com
www.samolotypolskie.pl
http://www.polot.net/?p=a223
URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543310 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft31349.htm

PZL-130 Orlik - První létající prototyp (první byl pro lámací zkoušky).

První létající prototyp (první byl pro lámací zkoušky).
PZL-130 Orlik -


URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543311 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více