PZL-30 Żubr

     
Název:
Name:
PZL-30B-I Żubr PZL-30B-I Żubr
Originální název:
Original Name:
PZL-30B-I Żubr
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
28911) kg 6374 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5150 kg 11354 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,50 m 60ft 8,35in
Délka:
Length:
15,40 m 50ft 6,29in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2 527.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Wasp Junior TB
dvoulistá kovová vrtule Chauvière
Pratt & Whitney Wasp Junior TB
dvoulistá kovová vrtule Chauvière
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1240 l 273 Imp gal / 328 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2802) km/h v 0 m 174 2) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,63) m/s 708.7 3) ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
46004) m 15092 4) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v přední věži
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v hřbetní věži
1x pohyblivý Vickers wz. F ráže 7,92 mm pod trupem


1200 kg pum
2x 7.92 mm Vickers wz. F in the nose turret
2x 7.92 mm Vickers wz. F in the dorsal turret
1x flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage


2646 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
PZL-30B-II, s motory Pegaz 8C:
1) 4004 kg
2) 345 km/h v 4000 m
3) 10 m/s
4) 6500 m


- původně navržen jako dopravní letoun pro PLL LOT, které ale objednaly Douglasy DC-2, proto byl přepracován na střední bombardér
- původní podoba letectvu kvůli slabým výkonům nevyhovovala, proto byla navržena úprava na B-II s motory Pegasus, zatahovacím podvozkem a upravenou výzbrojí
- nakonec byly vyměněny pouze motory, ostatní změny se uskutečnily až na sériových strojích, objednaných u LWS jako pojistka pro případ neúspěchu PZL.37 Łoś
PZL-30B-II with Pegaz 8C engines:
1) 8827
2) 214.4 mph at 13123 ft
3) 1968.5 ft/min
4) 21325 ft
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Balous, Miroslav. LWS-4/6 Żubr, L+K 2004/07.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543344 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pzl30.html

PZL-30 Żubr -


URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543345 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více