Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)

mittlerer Sprühkraftwagen (Sd.Kfz. 11/3)
     
Název:
Name:
Sd.Kfz.11/3 Sd.Kfz.11/3
Originální název:
Original Name:
mittlerer Sprühkraftwagen (Sd.Kfz. 11/3)
Kategorie:
Category:
rozprašovač otravných plynov poison gas sprayer vehicle
Výrobce:
Producer:
Carl F.W. Borgward, Bremen / - podvozok
Hanomag, Hannover / - podvozok
Drettmann, Lesum / - karoséria a montáž
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1938-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
202 (?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Obsluha:
Crew:
1+3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Sd.Kfz.11
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1ft 0,59in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - ?
? - ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach NL 38 TUKR (zážihový 6-valec objemu 3791 cm3, 67,1 kW)
neskôr
Maybach HL 42 TUKRM (zážihový 6-valec objemu 4198 cm3, 74,6 kW)
Maybach NL 38 TUKR (6 cyl., gasoline, 3.791 ccm, 90 HP)
later
Maybach HL 42 TUKRM (6 cyl., gasoline, 4.198 ccm, 100 HP)
Převodovka:
Gearbox:
Hanomag 4+R (x2) Hanomag 4+R (x2)
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
110 l 24.2 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
275 km 170.9 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
150 km 93.2 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m 19,7in
Nástavba:
Superstructure:
- nádrž s kapacitou 500 litrov kvapalnej otravnej látky
- kompresor Knorr V 50/220 Luftverdichter (tlak 1 atmosféra)
- zariadenie pre rozvádzanie otravných látok
- tank held 500 litres of liquid poison
- compressor Knorr V 50/220 Luftverdichter (1 atmospheric pressure)
- traversing device of liquid poison
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) and Variants Development and production from 1934 to 1945, Panzer tracts No.22-2, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-6-6

Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-11-3-rozprasovac-otravnych-plynov-t187529#545501 Verze : 1
Sd.Kfz.11/3 bolo vozidlo určené k vytváraniu zamorenia pomocou kvapalných bojových látok. V zadnej časti vozidla bola namontovaná oceľová nádrž na 900 litrov jedovatej látky. Pomocou kompresora a rozvodného systému zakončeného kyvnými tryskami dochádzalo k zamorovaniu 16 metrov širokého úseku. Existovali dve prevedenia Bauart 1938 a Bauart 1939.


Prvý prototyp vozidla vznikol v roku 1938 na platforme leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) (Fgst. HL kl 5). Prototyp bol predvedený v Ohrdrufe 11.5.1938.


Prevedenie Bauart 1938 bolo produkované v rokoch 1938-1939. Vozidlo malo otvorenú kabínu posádky, líšila sa od ostatných verzií Sd.Kfz.11. Veterný štítok bol použitý z typu le.Zgkw.1t (Sd.Kfz.10) D7 Fgst. Za kabínou sa nachádzala úzka ovládacia skriňa. Smerovky (blinkre) boli namontované na konzolách.


Prevedenie Bauart 1939 bolo produkované v rokoch 1940-1943. Vozidlo malo uzatvorenú kabínu posádky. Za kabínou sa nachádzala širšia ovládacia skriňa. Smerovky (blinkre) boli namontované na konzolách, ale odlišného prevedenia.




*zdroje:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) and Variants Development and production from 1934 to 1945, Panzer tracts No.22-2, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-6-6
www.ebay.de
Bundesarchiv
Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  - Vozidlo modifikované pravdepodobne do podoby obyčajného delostreleckého ťahača s improvizovanou kabínou.

Vozidlo modifikované pravdepodobne do podoby obyčajného delostreleckého ťahača s improvizovanou kabínou.
Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  - Bauart 1939

Bauart 1939
Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  - Bauart 1938

Bauart 1938
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-11-3-rozprasovac-otravnych-plynov-t187529#545571 Verze : 6
Séria fotografií Sd.Kfz.11/3 (Bauart 39) z testovania dekontaminačného pluhu model 41 (Engiftungspflug 41). Vozidlo bolo zbavené nádrže a rozvodného zariadenia.
Pluh pre odhŕňanie kontaminovanej zeminy bol objednaný OKH/In 9 dňa 20.10.1941. Pluh bol vezený na jednoosom podvozku na kolesách s pneumatikami. Pluh mala ťahať verzia Sd.Kfz.11/2.


*zdroje:
www.bundesarchiv.de
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Leichter Zugkraftwagen 3 t (Sd.Kfz.11) and Variants Development and production from 1934 to 1945, Panzer tracts No.22-2, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-6-6
Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  -


Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  -


Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  -


Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  -


Sd.Kfz.11/3 (rozprašovač otravných plynov)  -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-11-3-rozprasovac-otravnych-plynov-t187529#546160 Verze : 2
Engiftungspflug 41 vytváral cca 1 m až 1,20 m hlboké ryhy, ktorými mala pechota bezpečne prechádzať kontaminovaným prostredím.


Beiersdorf, H.: KFZ-Anhänger der Wehrmacht 1935-45, Waffenarsenal Band 145, Podzun-Pallas-Verlag
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-11-3-rozprasovac-otravnych-plynov-t187529#546241 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více