Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 297 příspěvků vloženo, 1386 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Handley Page Halifax B Mk.I Series 2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 2 Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 2
    Originální název:
    Original Name:
    Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 2
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Handley Page Ltd., Radlett
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1941-DD.09.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25 (Sn. L9560-L9584)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1941
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    15431 kg 35000 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    25240 kg 55645 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    27216 kg 60000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    30.070 m 98ft 8in
    Délka:
    Length:
    21.360 m 70ft 1in
    Výška:
    Height:
    6.320 m 20ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    116.13 m2 1250 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    217,343 kg/m2 44 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon:
    I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a
    II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m.
    Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 870 mm.
    Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and 1,130 hp at 5,000 ft MS gear and 1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear,
    driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 12 ft 8,5in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7 055 l 1,552 UK gallons and 2,242 UK gallons with limited bomb-load
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    418.4 km/h v 4511 m 260 mph in 14800 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    338 km/h v 4572 m 195 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.2 m/s 439 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    41 min do 5486 m 41 min to 18000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6950 m 22802 ft
    Dolet:
    Range:
    2993.4 km 1860 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4474 km 2780 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích,
    2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích, tyto kulomety byly často zdvojené a
    4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích.


    Pumový náklad: 5 897 kg
    4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích
    Two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg,
    two single or twin flexible 0.303 in Vickers K machine-guns in positions on each side fuselage in open windows, 500 rpg and
    four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg.


    Bomb load:
    Up to 13,000 lb (10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    HP.57 Halifax Mk I Series 2 měly zvýšenou maximální vzletovou hmotnost z 26 310 kg na 27 216 kg, ale nejvyšší povolená přistávací hmotnost zůstala nezměněná 23 000 kg.
    Všechny letouny měly v náběžné hraně křídel automatické sloty Handley Page, které byly později zablokovány v zatažené poloze.
    HP.57 Halifax Mk I Series II with increased gross weight (from 58,000 lb to 60,000 lb but with maximum landing weight unchanged at 50,000 lb.
    Zdroje:
    Sources:
    Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6
    Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1
    Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
    http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm
    www.historyofwar.org
    archiv autora


    http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/halifax/halifax-13.jpg
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/189804#549806Verze : 1
    MOD