Handley Page Halifax B Mk.I Series 1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 383 příspěvků vloženo, 1237 editováno a 415 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Handley Page Halifax B Mk.I Series 1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 1 Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 1
    Originální název:
    Original Name:
    Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 1
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1940-DD.06.1941 Handley Page Ltd., Radlett
    Období výroby:
    Production Period:
    11.10.1940-DD.06.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    50 (Sn. L9485 – L9534)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.10.1940
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    15359 kg 34000 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    24948 kg 55000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    26308 kg 58180 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    30.070 m 98ft 8in
    Délka:
    Length:
    21.360 m 70ft 1in
    Výška:
    Height:
    6.320 m 20ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    116.13 m2 1250 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    214,825 kg/m2 44 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon:
    I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a
    II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m.
    Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 870 mm.
    Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and 1,130 hp at 5,000 ft MS gear and 1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear,
    driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 12 ft 8,5in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7 055 l 1,552 UK gallons and 2,242 UK gallons with limited bomb-load
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    421.6 km/h v 4511 m 262 mph in 14800 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    338 km/h v 4572 m 195 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.2 m/s 439 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    41 min do 5486 m 41 min to 18000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6950 m 22800 ft
    Dolet:
    Range:
    2993.4 km 1860 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích a
    4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích.


    Pumový náklad: 3 628 kg později až 5 897 kg
    3 628 kg později až 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích
    Two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg and
    four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg.


    Bomb load:
    8,000 lb later up to 13,000 lb
    10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    První výrobní série letounů Halifax byla poháněna motory Rolls-Royce Merlin X, palivové nádrže měly nejprve kapacitu 6 328 l, zanedlouho byla tato kapacita zvýšena na 7 055 l a v případě potřeby mohla být zásoba paliva zvýšena pomocí přídavných nádrží až na 10 192 l, ovšem za cenu značného omezení pumového nákladu.
    Všechny letouny měly v náběžné hraně křídel automatické sloty Handley Page, které byly později zablokovány v zatažené poloze.
    The first production Halifaxes were powered by the 1,075 hp Merlin X engine. Of the initially production they carried 1,392 gallons of fuel and before long it was 1,552 gallons of fuel in six tanks located between the two engines on each wing, with the capacity to add fuselage tanks to bring the maximum capacity up to 2,242 gallons, although this would massively reduce the bomb load.
    Zdroje:
    Sources:
    Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6
    Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1
    Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
    http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm
    www.historyofwar.org
    archiv autora


    http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/halifax/halifax-4.jpg
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/189805#549807Verze : 0
    MOD