Pacienta v nemocnici v norském Bodø zachránila netradiční přeprava potřebného speciálního přístroje.
Pacient, jehož stav se zhoršil, potřeboval pro své přežití přístroj ECMO (Extracorporeal Membrane Oxygenation – ECMO, přístroj pro mimotělní membránovou oxygenaci). Jenže v samotné nemocnici, ani v blízkých zařízeních, nebyl k dispozici. Nejbližší dostupný byl v nemocnici Sv. Olava ve vzdáleném Trondheimu. Naštěstí lékaře napadlo požádat o pomoc 338. letku (338 Skvadron) sídlící na základně v Ørlandu. Zde byly připraveny zrovna dva stroje F-16 k cvičnému letu na letiště Rygge v Moss. Jeden z nich měl dokonce podvěšen kontejner pro přepravu nákladu, který měl dostatečnou kapacitu pro přepravu přístroje, což nebývá obvyklé. Zatímco se stroje připravovaly k odletu, byl vrtulník letecké ambulance s přístrojem na cestě z Trondheimu do Ørlandu. Krátce po jeho přistání vzlétla s naloženým přístrojem F-16 a po 25 minutách již přistávala v Bodø. Díky šťastné souhře okolností se tak přístroj dostal k pacientovi za 40 minut.
Je to poprvé, co byl stroj F-16 použit norským letectvem jako vzdušná ambulance. Normálně jsou používany větší stroje jako C-130 Hercules nebo Dassault DA-20 Falcon.
Zdroj:
Pacient, jehož stav se zhoršil, potřeboval pro své přežití přístroj ECMO (Extracorporeal Membrane Oxygenation – ECMO, přístroj pro mimotělní membránovou oxygenaci). Jenže v samotné nemocnici, ani v blízkých zařízeních, nebyl k dispozici. Nejbližší dostupný byl v nemocnici Sv. Olava ve vzdáleném Trondheimu. Naštěstí lékaře napadlo požádat o pomoc 338. letku (338 Skvadron) sídlící na základně v Ørlandu. Zde byly připraveny zrovna dva stroje F-16 k cvičnému letu na letiště Rygge v Moss. Jeden z nich měl dokonce podvěšen kontejner pro přepravu nákladu, který měl dostatečnou kapacitu pro přepravu přístroje, což nebývá obvyklé. Zatímco se stroje připravovaly k odletu, byl vrtulník letecké ambulance s přístrojem na cestě z Trondheimu do Ørlandu. Krátce po jeho přistání vzlétla s naloženým přístrojem F-16 a po 25 minutách již přistávala v Bodø. Díky šťastné souhře okolností se tak přístroj dostal k pacientovi za 40 minut.
Je to poprvé, co byl stroj F-16 použit norským letectvem jako vzdušná ambulance. Normálně jsou používany větší stroje jako C-130 Hercules nebo Dassault DA-20 Falcon.