Nieuport N.25 C.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 930 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Nieuport N.25 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Nieuport N.25 C.1 Nieuport N.25 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Nieuport N.25 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    malé množství / small number
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,21 m 26ft 11,23in
    Délka:
    Length:
    5,87 m 19ft 3,09in
    Výška:
    Height:
    2,40 m 7ft 10,48in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,75 m2 158.77 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Clerget 9Bd vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 110 kW (150 k) nebo
    Clerget 11E vzduchem chlazený rotační jedenáctiválec o výkonu 147 kW (200 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Clerget 9Bd nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 148 hp, or
    Clerget 11E eleven-cylinder air-cooled rotary engine rated at power 197 hp,
    driving a two-bladde wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    172 km/h v 0 m 106.9 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3,8 m/s 748 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8 min do 3000 m 8 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm uložený vpravo na trupu před pilotem One fixed synchronized 0.303in Vickers machine-gun mounted at right on the fuselage front of the pilot.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X.
    Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/190939#551782Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Nieuport 25 s. č. 5324 na němž u escadrille V116 létal v létě 1917 slavný Charles Nungesser z letiště Saint-Pol-sur-Mer. Z té doby existují fotografie dvou prakticky naprosto stejně vypadajících Nieuportů 25, lišících se pouze sériovými čísly. Bohužel nevíme, zda se jednalo o dva letouny, nebo pouze o jeden, u něhož Nungesser nechal přemalovat sériové číslo. Bylo totiž o něm známo, že již od roku 1916, kdy létal na Nieuportu 17 s číslem 1895, nosily jeho další stroje (N 17bis i tento N 25) pro štěstí také toto číslo. Podle jedné teorie šlo stále o jeden a tentýž neustále přestavovaný stroj, avšak mnohem pravděpodobnější je, že šlo pokaždé o nový letoun a Nungesser pouze nechal změnit číslo. Tím samozřejmě nepotěšil ani historiky, ani modeláře. Stroj nese klasické schéma firmy Nieuport - nátěr hliníkovou barvou na všech plochách. Na bocích trupu Nungesserův osobní marking v podobě černých srdcí s umrlčími atributy. Na horních plochách křídel a hřbetě trupu výrazné francouzské trikolory k rychlejší identifikaci "cizí-vlastní".


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/190939#552188Verze : 2
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/190939#551783Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/n25.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/190939#551785Verze : 0
    MOD