Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna)

G630 Truck, 2 1/2 Ton, 6x6. Studebaker US6-U3/U9 ST-6 Ordnance Maitenance
     
Název:
Name:
Studebaker US6-U3/9 ST-6 Sudebaker US6-U3/9 ST-6
Originální název:
Original Name:
G630 Truck 2 1/2Ton, 6x6 /Studebaker US6-U3/9 ST-6,
Kategorie:
Category:
Skříňové nástavby Body ("Shelter")
Výrobce:
Producer:
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Obsluha:
Crew:
-
Složení:
Composition:
Podvozek automobilu US6-U3/ US 6-U9 a Skříň ST-6
Uživatelské státy:
User States:


...
?


...
?
Poznámka:
Note:
Skříň ST-6 byla použita u následujících vozidel:
1. M7A1 a M7A2 - Pojízdná dílna na opravy ručních zbraní
2. M8A1 - Pojízdná automobilní dílna (A)
3. M8A1 - Pojízdná automobilní dílna (B)
4. M9A1 - Pojízdná dělostřelecká dílna
5. M10A1 a M10A2 - Pojízdná dílna na opravy přístrojů (A)
6. M10A1 a M10A2 - Pojízdná dílna na opravy přístrojů (B)
7. M12A1- Pojízdná svařečská dílna
8. M16A1 a M16A2- Pojízdná strojní dílna (A)
9. M16A1 a M16A2- Pojízdná strojní dílna (B)
10. M16A1 a M16A2 - Pojízdná strojní dílna (C)
11. M16A1 a M16A2 - Pojízdná strojní dílna (D)
12. M16A1 a M16A2 - Pojízdná strojní dílna (F)
13. M18A1 a M18A2 - Pojízdná dílna pro opravy elektrické výstroje vozidel
14. M23A1 – Pojízdná nářaďovna
15. M31 - Pojízdná univerzální spojovací dílna
16. M30 - Pojízdná spojovací dílna
17. M32 - Pojízdná dílna na opravy pneumatik
The ST-6 Body is common to the following vehicles:
1. M7A1 and M7A2 - Small Arms Repair Truck, SNL G-138/1
2. M8A1 - Automotive Repair (Load A), SNL G-139/1
3. M8A1 - Automotive Repair (B), SNL G-139/2
4. M9A1 - Artillery Repair Truck, SNL G-140
5. M10A1 and M10A2 - Instrument Repair Truck (Load A), SNL G-141/1
6. M10A1 and M10A2 - Instrument Repair Truck (Load B), SNL G-141/2
7. M12A1- Welding Repair Truck, SNL G-142
8. M16A1 and M16A2 - Machine Shop Truck (Load A), SNL G-146/1
9. M16A1 and M16A2 - Machine Shop Truck (Load B), SNL G-146/2
10. M16A1 and M16A2 - Machine Shop Truck (Load C), SNL G-146/3
11. M16A1 and M16A2 - Machine Shop Truck (Load D), SNL G-146/4
12. M16A1 and M16A2 - Machine Shop Truck (Load F), SNL G-146/5
13. M18A1 and M18A2 - Electrical Repair Truck, SNL G-149
14. M23A1 - Instrument Bench, SNL G-178
15. M31 - Signal Corps General Repair, SNL G-229
16. M30 - Signal Corps Repair, SNL G-229 / G-235
17. M32 - Tire Reoair Truck, SNL G-234
*) SNL=Standard Nomenclature List

Zdroje:
Sources:
www.radionerds.com
www.valka.cz * GMC CCKW-353 ST-6 - (příspěvek od buko1)
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620089 Verze : 10
     
Název:
Name:
Studebaker US 6-U3/9 ST-6 Studebaker US 6-U3/9 ST-6
Originální název:
Original Name:
G630 Truck 2 1/2Ton, 6x6 / Studebaker US6-U3/9 ST-6
Kategorie:
Category:
Pojízdná dílna Ordnance Maitenance
Výrobce:
Producer:
A. Podvozek (Chassis) US-6-U9:
DD.MM.1941-DD.MM.1945 Studebaker Corp., South Bend, Indiana,
DD.MM.1944-DD.MM.1945 REO Motors, Lansing,Michigen;
B. Skříňová nástavba (Body) ST-6:
DD.06.1942-DD.MM.1945 Perley Thomas, High Point, North Carolina;
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Hackney Brothers Body Company, Wilson, North Carolina;
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Hicks, Lebanon, Indiana;
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Philips and Buttorff, Nahsville, Tennesse;
? (Wayne Corporation, Richmond, Indiana;)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Obsluha:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Studebaker 2 1/2 Ton (6X6)
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
6622 kg 14600 lb
Celková délka:
Overall Length:
6401 mm 21 ft
Celková šířka:
Overall Width:
2240 mm 7 ft 4 in
Celková výška:
Overall Height:
2997 mm 9 ft 10.5 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
mm
Rozvor:
Wheelbase:
4115 mm 162 in
Rozchod:
Track:
1588 mm - přední (SPLIT)
1721 mm - I. zadní (SPLIT)
1721 mm - II. zadní (SPLIT)
62,25 in - front (SPLIT)
67,75 in - rear (SPLIT)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Hercules JXD
Hercules JXD
Převodovka:
Gearbox:
„Warner“- 5 rychlostí vpřed, 1 zpátečka
Převody:
1.stupeň – 1 : 6,06
2.stupeň – 1 : 3,50
3.stupeň – 1 : 1,80
4.stupeň – 1 : 1
5.stupeň – 1 : 0,8 (rychloběh)
Zpátečka – 1 : 6,00
převodovka
Převodový poměr:- model Timken:
1. 16:1;
2. 61:1
Redukční převodovka s rozvodovkou: dvoustupňová, s vypínatelným pohonem přední osy
Převody:
silnice: 1 : 155
terén: 1 : 2,602
5 speed forward, 1 reverse,
with gears ratios:
1st speed: 1: 6.06
2nd speed: 1:3.50
3rd speed: 1:1.80
4th speed: 1:1.00
5th speed: 1:0.799
Reverse: 1:6.00
mechanical transfer case, 2 speed with gear ratios:- Timken model:
1st 16:1;
2nd 61:1
Spojka:
Clutch:
jednolamelová, suchá single dry-plate type attached directly to flywheel
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
151 l l 40 Imp gal Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
72 km/h 45 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
50 km/h 31 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
I. 40 l/100 km
II. 50 l/100 km
I. - mi/Imp gal
II.
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
386 km 240 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
- km - mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
54° /35 °
Svah:
Gradient:
29 ° 65 %
Boční náklon:
Side Slope:
- ° - %
Překročivost:
Trench Crossing:
- m -
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
- m -
Brodivost:
Fording Depth:
750 mm 2 ft 5.5 in
Nástavba:
Superstructure:
ST-6 ST-6
Uživatelské státy:
User States:

SSSR
...
?

USSR
...
?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.radionerds.com
www.valka.cz * GMC CCKW-353 ST-6 - (příspěvek od buko1)
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620420 Verze : 2
Přikládám snímek skříňové nástavby ST-6 na podvozku US6-U9 (tak je uvedeno v popisce) z obddobí služby v Rudé armádě (r. 1944),
Podle některých sovětských zdrojů je uváděn jako jejich výrobce fa. Wayne (?).
Po skončení války byly skříňové nástavby ST 6 v SSSR dále vyráběny pod označením verze skříně "SK" a montovány i na podvozky ZiS-151
Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna) -


Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna) - Ilustrační foto skříňové nástavby (původně ST 6) již s označením SK na podvozku ZiS-151.
Zdroj:www.russianarms.ru

Ilustrační foto skříňové nástavby (původně ST 6) již s označením "SK" na podvozku ZiS-151.
Zdroj:www.russianarms.ru

URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#619976 Verze : 4
Ilustrační obrázek skříňové nástavby na podvozku GMC CCKW 353 ST-6 v obou posicích - snížena a pracovní (je identická i pro nástavby na podvozcích Studebaker US 6-U3 nebo U9 ST-6
Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna) -


Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna) - Ilustrační snímek zádi skříně ST-6

Ilustrační snímek zádi skříně ST-6
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620053 Verze : 2

Diskuse

Témy ST-5 a ST-6 sú venované PRÁZDNYM skriniam a ako také majú svoje miesto v sekcii Nákladnéh automobily - načo inak by tam bola v rolovacom menu "Kategorie:" defaultne nastaviteľná možnosť "skříňový automobil". Špeciálnou nástavbou sa podľa mňa skriňová naśtavba stáva až vtedy, keď je do nej nainštalovaná výbava. Tieto témy by mali zároveń slúžiť ako prehľadové témy, odkazujúce na jednotlivé verzie výbavy, ktoré sú už založené v špeciálnych nástavbách.
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620143 Verze : 0
Čo sa týka premenovania - na popiske z múzea v úvodnom príspevku je uvedená verzia U3, myslím že by bolo vhodné zistiť aká konrétna verzia nástavby je v múzeu vystavovaná a podľa toho upraviť nadpis, nakoľko samotný prehľad verzií spadajúcich pod G630 je už v sekcii Nákaldné automobily.
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620144 Verze : 0
To je asi o uhle pohľadu, pretože keď na to pozrieš takto, tak aj ten valník je svojim spôsobom nástavba. Ja som vychádzal z toho, že v tej sekcii je v šablóne preddefinované ako typ vozidla (okrem valníka, ťahača, podvozku pro nástavbu) aj skriňový automobil, tak som tam obe skrine založil a odtiaľ odkazujem na jednotlivé špeciálne verzie.


Je otázne čo sa pod pojmom speciálni nástavby myslelo pred 14 rokmi, keď sa robili pravidlá a ako sa tie pravidlá premietli do jednotlivých šablón. Počkajme na ďalšie názory, ja sa prispôsobím (len sa bude musieť pri prípadnom presune prerobiť tabuľka - šablóny nie sú navzájom kompatibilné).
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620150 Verze : 0
Ty šablony byly navrhované tak, jak zde popsal výše buko1: holá skříňová nástavba bez vnitřního vybavení - vkládat do sekce Nákladní automobily. Myslím si, že by to tak mohlo zůstat i nadále.
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620151 Verze : 0
Zdravím vás oba,
předesílám, že téma "Studebaker US6-U3 (G630, pojízná dílna" založil a do "Speciálních nástaveb" vložil Admin.
A já se domnívám, že správně. Ten "muzejní exponát" je s výbavou ...a také Také ten snímek "sovětského" rovněž.
Celé to vzniklo z úvahy, zda by název byl podobný těm názvům GMC CCKW ST-5 a GMC CCKW ST-6 (buko1).
Tedy vypustit "Studebaker", za typovou značku ST6-U3 vložit tu skříň ST-6

Protože oficiální verzí podvozku pro montáž nástaveb byla "U9", vyřešit to kompromisem ve tvaru:
a) US6-U3/U9 ST-6 (G630, pojízdná dílna)
G630 Truck, 2 1/2-Ton, 6x6, US6-U3/U9 ST-6 Ordnance Maitenance


b) Studebaker US6-U3/9 ST-6 (G630, pojízdná dílna)
G630 Truck, 2 1/2 Ton, 6x6, Studebaker US6-U3/U9 ST-6 Ordnance Maitenance


Samotné skříně ST-5 a ST-6 od Fy Wayne, Corp. v krajním případě do "nezařazeno", ale asi ne do "Nákladní automobily"
Jinak "zapomeňte", že jsem uvažoval o přesunu těch GMC CCKW ST-5/ST-6.
Poraďte prosím hlavně název pro toto téma
S díky Standa
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620152 Verze : 0
Admin to sem síce vložil, ale ako množstvo ďalších príspevkov, ktoré vznikli pri návštevách múzeí ide len o techniku ako takú. Finálne zaradenie sa robí až po jednoznačnej identifikácii (už veľa tém bolo po identifikácii zrušených a presunutých). Z tohto hľadiska by som navrhol identifikovať konkrétny typ a podľa toho tému premenovať, prípadne presunúť tam kam patrí. Na nete je viacero obrázkov Studebackera z toho múzea - napr. tento konkrétny zobrazuje aj časť vnútorného vybavenia - nie som strojár, ale môže ísť o vŕtačku, či nejakú frézu (stroj na výrobu zmrzliny to dúfam nieje, pretože aj to ma napadlo).

Musím pozrieť čo je založené, ako je to založené a čo jednotlivé témy obsahujú a podľa toho dám svoj návrh. OK?

Ale pozriem sa na to až popoludní, teraz musím baliť papier pre školský zber.



URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620167 Verze : 1
Štefane ahoj,
souhlas! Protože úvodní fotka je "exponát", lze předpokládat, že vnitří vybavení bylo "poskládáno".
Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna) -


URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620173 Verze : 0
K názvu zatiaľ toľko - nemôžme vypustiť názov Studebacker a nechať tam len US6-U3. Keď si pozrieš ostatné sekcie, tak tam máme Tatra T-813, Tatra T-815, Avia A-30, Praga V3S atď. Takže z tohto hľadiska si myslím že Studebacker by tam mal zostať rovnako ako je to u Tatier, ale aj u toho GMC CCKW (GMC - označenie výrobcu General Motors Corp., podobne ako LIAZ - LIberecké Automobilové závody a CCKW-353 konkrétny typ vozidla). Ten zvyšok názvu navrhujem podľa toho, čo navrhuješ vo verzii a). Čo sa týka anglického podnadpisu, tak to čo navrhuješ vo verzii b).
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620179 Verze : 0
Štefane zdravím a děkuji.
Prosím Tě:
1) Oprav (nadpis a podnadpis)
Studebaker US 6-U3/U9 ST-6 (G-630, pojízdná dílna)
G630 Truck, 2 1/2 Ton, 6x6. Studebaker US6-U3/U9 ST-6 Ordnance Maitenance
2. Přesuň tabulku na 1. místo
3. Uspořádej všechna fota a obrázky
4. SMAŽ diskuzi
S díky
Standa
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620193 Verze : 0
Souhlasim, jak bylo receno vyse, ja to "jen fotim", ale neni to muj salek caje, takze se pri popisovani a zakladani temat ridim jen tim, co je na popiskach v muzejich. pokud to umite lip poznat, tak se samozrejme do toho pustte, budu rad Very Happy Ohledne pojmenovani, prosim berte v uvahu, aby to bylo napric celou sekci, snazil sem se tomu zacit davat nejakou stabni kulturu, protoze co tema, to jiny format zapisu. Necht tam jsou tedy ty pocty naprav, tuny, G cisla atd, aby to bylo vyhledatelne a prolinkovatelne, a aby to melo "stabni kulturu". Pripadne zmeny propagovat napric celou sekci.
Zdravim z Oklahomy Smile
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620203 Verze : 0
Radku zdravím (a tiše Ti závidím...)
Pro co nejvyšší "přidanou hodnotu a štábní kulturu" to vziklo a proto se snažím ...
A Štefan ani Martin nezklamali.
Standa
URL : https://www.valka.cz/Studebaker-US-6-U3-U9-ST-6-G-630-pojizdna-dilna-t194036#620213 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více