Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 340 příspěvků vloženo, 983 editováno a 282 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Blohm & Voss BV 155

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Blohm & Voss BV 155 B Blohm & Voss BV 155 B
    Originální název:
    Original Name:
    Blohm & Voss BV 155 B
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.02.1945
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4869 kg 10734 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5521 kg 12172 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,00 m 68ft 10,76in
    Délka:
    Length:
    11,65 m 38ft 2,66in
    Výška:
    Height:
    3,90 m 12ft 9,53in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    39,00 m2 419.79 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Daimler-Benz DB 603 U o vzletovém výkonu 1331 kW/1810 k
    čtyřlistá stavitelná vrtule VDM 9
    Daimler-Benz DB 603 U, take-off power 1785 hp
    four-bladed variable-pitch propeller VDM 9
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    690 km/h v 16000 m 428.7 mph in 52493 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    28 min do 9000 m 28 min to 29528 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    16950 m 55610 ft
    Dolet:
    Range:
    1440 km 894.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon MG 151/20 nebo MK 108 střílející hřídelí vrtule
    2x kanon MG 151/20 v křídle
    1x MG 151/20 or MK 108 engine-mounted cannon
    2x MG 151/20 cannon in the wing
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - data platí pro plánovanou sériovou podobu B-1 -
    Zdroje:
    Sources:
    Hitchcock, Thomas H. Blohm & Voss 155, Monogram Close-Up 20. Monogram Aviation Publications, Sturbridge 1990. ISBN 0-914144-20-0.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/19476#522661Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Blohm & Voss 155+ model lietadla v Mníchovskom múzeu




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/19476#76489Verze : 0
    Avatar
    Blohm & Voss 155






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/19476#76491Verze : 0
    Avatar
    Haspeklův náčrtek je neuskutečněná verze A, na ostatních je prototyp BV 155V1, odpovídající verzi B-0.

    Stručná historie
    Vývoj tohoto letounu byla započat již v roce 1942 ve firmě Messerschmitt a jeho původní určení mělo být palubní stíhač pro letadlovou loď Graf Zeppelin, vycházet měl z osvědčeného Me 109 (proto původní označení znělo Bf 109ST - Spezial Trägerflugzeug). Zároveň byl RLM požadován projekt výškového stíhače/průzkumného letounu. Protože i těmto požadavkům projekt Bf 109ST poměrně vyhovoval, byl jim přizpůsoben a původní směřování k palubnímu stíhači bylo postupně opuštěno. Tomu také odpovídalo nové oficiální označení projektu, Me 155.
    Projekt Bf 109ST Ausf. A (s motorem DB 605) se tak stal palubním stíhačem Me 155A, Bf 109ST Ausf. B (s motorem DB 628 a dvoustupňovým kompresorem) výškovým stíhačem Me 155B. Jako základ byl použit trup Bf 109G, ze kterého kvůli usnadnění výroby mělo být převzato i co nejvíce dalších komponentů, nové mělo být křídlo a podvozek, zatahovaný do trupu místo do křídla.
    V průběhu roku 1943 pak byla zastavena práce na lodi Graf Zeppelin, projekt Me 155A byl tedy zrušen. Protože firma Messerschmitt byla silně vytížena i jinými projekty, byl nakonec projekt Me 155, nyní oproti Bf 109 s výrazně prodlouženým trupem a novým dlouhým křídlem, předán konstruktérovi dr. Richardu Vogtovi z firmy Blohm und Voss. Zde se konečně práce pohnuly kupředu, jako nový motor byl vybrán již dostupný DB 603U, byly zkoušeny různé varianty kanonové výzbroje. Výsledkem byl projekt BV 155A, stále ještě lehce připomínající původní stodevítku, posléze ale nahrazený verzí BV 155B, vycházející již plně z práce dr. Vogta. Nakonec vznikla i verze C, lišící se motorem a umístěním chladičů ( pod trupem, u verze B v jakýchsi gondolách na křídlech). Měla být zahájena práce na sedmi prototypech, z toho tří verze B-0 a čtyř C-0, před koncem války ale byly postaveny jen prototyp V1 a nedokončené V2 a V3 verze B-0 a maketa verze C. BV 155 V3 by měl být dodnes uložen v National Air and Space Museum v Silver Hill, stát Maryland.

    Zdroj: http://www.samoloty.ow.pl/str404.htm

    Nákres BV 155 C-0

    Nákres BV 155 B-0
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/19476#148433Verze : 0
    MOD