Název: Name: | Nakadžima Typ 4 | Nakajima Type 4 |
Originální název: Original Name: | 中島式4 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1919-DD.02.1919 Letecká továrna Nakadžima, Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1919-DD.02.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1919 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 700 kg | 1543 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1200 kg | 2645 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13.000 m | 42ft 8in |
Délka: Length: | 7.500 m | 24ft 7.25in |
Výška: Height: | 2.900 m | 9ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.00 m2 | 376.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34.286 kg/m2 | 7.02 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hall-Scott A-5a vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 112 - 123 kW (152 -167 k). Dvoulistá dřevěná vrtule. | Hall-Scott A-5a six-cylinder water-cooled inline engine rated 150-165 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | 80.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | 11483 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5 h Nakajima Type 4 byl třetím letounem v pořadí (typ 2 nebyl vyroben) navrženým a vyrobeným v nové továrně Chikuheie Nakajimi. Tento letoun těsně navázal na předešlý typ Nakajima Typ 3, nový letoun byl aerodynamicky propracovanější, tvar jeho křídel připomínal křídla německých válečných průzkumných Albatrosů. Také tento typ letounu byl poháněn americkým motorem Hall-Scott A5, ale zde se jednalo o jeho výkonnější verzi A5a. Chikuhei Nakajima usiloval o armádní zakázku a zde se konečně dostavil úspěch, díky dobrým letovým vlastnostem objednala armáda značné množství letadel, to bylo nakonec změměno na 20 předsériových letadel a menšími úpravami. Nakonec byl takto upravený letoun vyráběn jako Nakajima Typ 5. Nakajima Typ 4 dále létal při různých testech, propagačních letech a na leteckých soutěžích. | Endurance: 5 hours The design of the Type 4 biplane was made very cautiously, relying heavily on the experience gained with the Type 3. The company's intention was to gain Army acceptance of the aeroplane. For this new and better streamlined aeroplane, the fuselage had minor modifications from that of the Type 3, and planform, the shape of the new wing was reminiscent of the German Albatros reconnaissance aeroplanes. Like the earlier aeroplanes, this too used a Hall-Scott A-5 engine, but this was later replaced by a Hall-Scott A-5a rated at 150hp - 165hp. The Army agreed immediately to order a large number. Following the issuance of its letter of intent, the Army requirement was changed to twenty prototypes and production models with minor changes to that of the Type 4. The aeroplanes built to this order became the Nakajima Type 5. Following the Army's evaluation of the Type 4 it was used by Nakajima for testing, promotional and racing purposes. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 www.ne.jp archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.
Zjistit více