Nakadžima Typ 4

Nakajima Type 4 / 中島式4

Diskuse

     
Název:
Name:
Nakadžima Typ 4 Nakajima Type 4
Originální název:
Original Name:
中島式4
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1919-DD.02.1919 Letecká továrna Nakadžima, Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1919-DD.02.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1919
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
700 kg 1543 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1200 kg 2645 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.000 m 42ft 8in
Délka:
Length:
7.500 m 24ft 7.25in
Výška:
Height:
2.900 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
35.00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
34.286 kg/m2 7.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hall-Scott A-5a vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 112 - 123 kW (152 -167 k).
Dvoulistá dřevěná vrtule.
Hall-Scott A-5a six-cylinder water-cooled inline engine rated 150-165 hp, driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130 km/h v 0 m 80.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 5 h


Nakajima Type 4 byl třetím letounem v pořadí (typ 2 nebyl vyroben) navrženým a vyrobeným v nové továrně Chikuheie Nakajimi. Tento letoun těsně navázal na předešlý typ Nakajima Typ 3, nový letoun byl aerodynamicky propracovanější, tvar jeho křídel připomínal křídla německých válečných průzkumných Albatrosů. Také tento typ letounu byl poháněn americkým motorem Hall-Scott A5, ale zde se jednalo o jeho výkonnější verzi A5a. Chikuhei Nakajima usiloval o armádní zakázku a zde se konečně dostavil úspěch, díky dobrým letovým vlastnostem objednala armáda značné množství letadel, to bylo nakonec změměno na 20 předsériových letadel a menšími úpravami. Nakonec byl takto upravený letoun vyráběn jako Nakajima Typ 5.
Nakajima Typ 4 dále létal při různých testech, propagačních letech a na leteckých soutěžích.
Endurance: 5 hours


The design of the Type 4 biplane was made very cautiously, relying heavily on the experience gained with the Type 3. The company's intention was to gain Army acceptance of the aeroplane.
For this new and better streamlined aeroplane, the fuselage had minor modifications from that of the Type 3, and planform, the shape of the new wing was reminiscent of the German Albatros reconnaissance aeroplanes. Like the earlier aeroplanes, this too used a Hall-Scott A-5 engine, but this was later replaced by a Hall-Scott A-5a rated at 150hp - 165hp.
The Army agreed immediately to order a large number. Following the issuance of its letter of intent, the Army requirement was changed to twenty prototypes and production models with minor changes to that of the Type 4. The aeroplanes built to this order became the Nakajima Type 5. Following the Army's evaluation of the Type 4 it was used by Nakajima for testing, promotional and racing purposes.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp
archiv autora

Nakadžima Typ 4 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-4-t196489#565321 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více