Mikojan-Gurevič Je-152A [kód NATO: Flipper]

Mikoyan-Gurevich Ye-152A
Микоян-Гуревич Е-152А
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-152A Mikoyan-Gurevich Ye-152A
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-152А
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1959-DD.MM.1959 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1959-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
10.07.1959
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8740 kg 19268 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12500 kg 27558 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13960 kg 30777 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,49 m 27ft 10,25in
Délka:
Length:
19,00 m 62ft 4,02in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
34,02 m2 366.19 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij R-11F-300 o tahu 37,27 kN / 56,29 kN s přídavným spalováním Tumansky R-11F-300, thrust 8378 lb / 12655 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4400 l
1x 600 l nebo 1500 l přídavná nádrž
968 Imp gal / 1162 US gal
1x 132 or 330 Imp gal / (159 or 396 US gal) drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2135 km/h v 13700 m 1326.6 mph in 44948 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,64 min do 20000 m 7,64 min to 65617 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
19800 m 64961 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x K-9 2x K-9
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-152A-kod-NATO-Flipper-t197266#566866 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152a.html

Mikojan-Gurevič Je-152A [kód NATO: Flipper] -


Mikojan-Gurevič Je-152A [kód NATO: Flipper] -


Mikojan-Gurevič Je-152A [kód NATO: Flipper] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-152A-kod-NATO-Flipper-t197266#566867 Verze : 0
Těžký stíhací Je-152A Flipper byl poprvé Západem zaznamenán v Tušinu v roce 1961, vycházel ze stroje Je-150, což byl těžký stíhací letoun vycházející z MiG-21. Je-152A měl dva proudové motory Tumanskij R-11F, kromě toho měl být vybaven střelami K-9 pod křídly. Instalace motorů R-11F byla pouze pojistkou pro případ problémů s motory R-15, pohánějícími Je-150 a Je-152. Maximální rychlost byla Mach 2.51. Zůstal pouze v prototypu, zřejmě zejména kvůli vývoji perspektivnějšího Je-155P, pozdějšího MiG-25.


Zdroj:
www.aviation.ru
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-152A-kod-NATO-Flipper-t197266#184382 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více