Název: Name: | Rolls-Royce Griffon 74 | Rolls-Royce Griffon 74 |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Griffon 74 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Ltd., Derby | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1952 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8000 (motorů Griffon celkem) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1938 | |
Použití: Use: | Fairey Firefly Mk.IV | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 953 kg | 2100 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2057 mm | 6ft 9in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 752 mm | 2ft 5,6in |
Celková výška: Overall Height: | 1168 mm | 3ft 10in |
Vrtání: Bore: | 152,5 mm | 6in |
Zdvih: Stroke: | 168,5 mm | 6,6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,71 l | 2240 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100/130 od března 1945 byl k dispozici benzín s oktanovým číslem 115/150. | 100/130 grade gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Jednobodové vstřikování paliva Rolls-Royce Mk.IIC. kompresoru. | Rolls-Royce Mark IIC fuel injection systém one nozzle. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | 6,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Dvoustupňový dvourychlostní odstředivý kompresor, první stupeň kompresoru o průměru 340,4 mm, druhý stupeň měl průměr 287 mm, řazení bylo automatické, za druhým stupněm byl vodní mezichladič stlačeného vzduchu. | Two-speed two-stage centrifugal type supercharger, boost pressure automatically linked to the throttle, water-air after-cooler installed between the second stage and the engine. |
Chlazení: Cooling: | Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu). | Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised. |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1675 kW při 2750 ot/min | 2245 bhp at 2750 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon motoru při vzletu: 1 506 kW (2 048 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku 1.241 baru (930,872 mm Hg) Bojový výkon: 1 525 kW (2 073 k) při 2 750 ot/min v h= 0 m a plnící přetlak 1,724 baru (1 293 mm Hg) a 1 674 kW (2 276 k) při 2 750 ot/min v h= 2 819 m a plnící přetlak 1,724 baru (1 293 mm Hg) Nominální výkon: 1 122 kW (1 526 k) při 2 600 ot/min v h= 2 276 m a 1 063 kW (1 445 k) při 2 600 ot/min v h= 6 248 m Cestovní výkon: 977 kW (1 526 k) při 2 400 ot/min v h= 2 276 m 932 kW (1 267 k) při 2 400 ot/min v h= 5 791 m Převodový poměr kompresoru: (M.S.) 5,16:1 a (F.S.) 6,79:1, řazení probíhalo automaticky Převodový poměr reduktoru: 0.451:1 Ventilový rozvod OHC, dva sací ventily a dva výfukové ventily (chlazené sodíkovým jádrem) na každý válec. | Rating take-off: 2,020 hp / 2,750 rpm at +18 lb Rating military low: 2.045 hp at 2,750 rpm at sea level, boost +18 Rating military high: 2,245 hp at 2,750 rpm at 9,250 ft, boost +25lb Rating normal low: 1,505 hp at 2,600 rpm at 7,500 ft, boost +25lb Rating normal high: 1,420 hp at 2,600 rpm at 20,500 ft Rating crusing low: 1,310 hp at 2,400 rpm at 7,500 ft Rating crusing high: 1,250 hp at 2,400 rpm at 19,000 ft Moderate Supercharger (M.S) 5,16:1 Full Supercharger (F.S) 6,79:1 Spar reduction gear ratio: 0.451:1 Valvetrain: Two intake and two exhaust valves per cylinder with sodium-cooled exhaust valve stems, actuated via an overhead camshaft. |
Zdroje: Sources: | www.wwiiaircraftperformance.org http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/808739 www.powerhousemuseum.com archiv autora |