Rolls-Royce Griffon 74

     
Název:
Name:
Rolls-Royce Griffon 74 Rolls-Royce Griffon 74
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Griffon 74
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Ltd., Derby
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8000 (motorů Griffon celkem)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Použití:
Use:
Fairey Firefly Mk.IV
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
953 kg 2100 lb
Celková délka:
Overall Length:
2057 mm 6ft 9in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
752 mm 2ft 5,6in
Celková výška:
Overall Height:
1168 mm 3ft 10in
Vrtání:
Bore:
152,5 mm 6in
Zdvih:
Stroke:
168,5 mm 6,6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,71 l 2240 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130
od března 1945 byl k dispozici benzín s oktanovým číslem 115/150.
100/130 grade gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Jednobodové vstřikování paliva Rolls-Royce Mk.IIC. kompresoru. Rolls-Royce Mark IIC fuel injection systém one nozzle.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1 6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Dvoustupňový dvourychlostní odstředivý kompresor, první stupeň kompresoru o průměru 340,4 mm, druhý stupeň měl průměr 287 mm, řazení bylo automatické, za druhým stupněm byl vodní mezichladič stlačeného vzduchu. Two-speed two-stage centrifugal type supercharger, boost pressure automatically linked to the throttle, water-air after-cooler installed between the second stage and the engine.
Chlazení:
Cooling:
Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu). Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised.
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1675 kW při 2750 ot/min 2245 bhp at 2750 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon motoru při vzletu:
1 506 kW (2 048 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku 1.241 baru (930,872 mm Hg)
Bojový výkon:
1 525 kW (2 073 k) při 2 750 ot/min v h= 0 m a plnící přetlak 1,724 baru (1 293 mm Hg) a
1 674 kW (2 276 k) při 2 750 ot/min v h= 2 819 m a plnící přetlak 1,724 baru (1 293 mm Hg)
Nominální výkon:
1 122 kW (1 526 k) při 2 600 ot/min v h= 2 276 m a
1 063 kW (1 445 k) při 2 600 ot/min v h= 6 248 m
Cestovní výkon:
977 kW (1 526 k) při 2 400 ot/min v h= 2 276 m
932 kW (1 267 k) při 2 400 ot/min v h= 5 791 m


Převodový poměr kompresoru: (M.S.) 5,16:1 a (F.S.) 6,79:1, řazení probíhalo automaticky
Převodový poměr reduktoru: 0.451:1
Ventilový rozvod OHC, dva sací ventily a dva výfukové ventily (chlazené sodíkovým jádrem) na každý válec.
Rating take-off: 2,020 hp / 2,750 rpm at +18 lb
Rating military low: 2.045 hp at 2,750 rpm at sea level, boost +18
Rating military high: 2,245 hp at 2,750 rpm at 9,250 ft, boost +25lb
Rating normal low: 1,505 hp at 2,600 rpm at 7,500 ft, boost +25lb
Rating normal high: 1,420 hp at 2,600 rpm at 20,500 ft
Rating crusing low: 1,310 hp at 2,400 rpm at 7,500 ft
Rating crusing high: 1,250 hp at 2,400 rpm at 19,000 ft


Moderate Supercharger (M.S) 5,16:1
Full Supercharger (F.S) 6,79:1
Spar reduction gear ratio: 0.451:1
Valvetrain: Two intake and two exhaust valves per cylinder with sodium-cooled exhaust valve stems, actuated via an overhead camshaft.
Zdroje:
Sources:
www.wwiiaircraftperformance.org
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/808739
www.powerhousemuseum.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Griffon-74-t197625#567634 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více