211. samostatná spojovací letka [1941-1942]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

211. samostatná spojovací letka [1941-1942]

211th Independent Liaison Squadron / 211-я отдельная авиационная эскадрилья связи (211 оаэс)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    211. samostatná spojovacia letka 211th Independent Liaison Squadron
    Originální název:
    Original Name:
    211-я отдельная авиационная эскадрилья связи
    Datum vzniku:
    Raised/Formed:
    DD.09.1941
    Předchůdce:
    Predecessor:
    32. samostatná zborová pozorovacia letka 32. Independent Corps Observer Squadron
    Datum zániku:
    Disbanded:
    DD.MM.RRRR
    Nástupce:
    Successor:
    - -
    Nadřízené velitelství:
    Higher Command:
    17.12.1941-DD.MM.RRRR Vzdušné sily 52. armády
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Air Force of 52nd Army
    Dislokace:
    Deployed:
    DD.11.1941-DD.MM.RRRR Verebje /
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Okulovka /
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Belaja Gora /
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Selišči /

    Velitel:
    Commander:
    DD.06.1941-DD.04.1942 Srulik, Sergej Onufrievič (Kapitan / Kапитан)
    Výzbroj:
    Armament:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Polikarpov U-2
    Poznámka:
    Note:
    - v bojujúcej armáde od 28.09.1941 do 25.05.1942 - in the Active Army from 28.09.1941 to 25.05.1942
    Zdroje:
    Sources:
    Zoznam č. 24 samostatných oddielov, letiek, tylových jednotiek a úradov vojenského letectva, ktoré boli súčasťou Bojujúcej armády počas Veľkej vlasteneckej vojny v r. 1941-1945, Príloha smernice generálneho štábu z 1. októbra 1960, № 170481 (Перечень No.24 отдельных отрядов, эскадрилий, тыловых частей и учреждений военно-воздушных сил, входивших в состав Действующей армии в годы Великой Отечественной воины 1941-1945 гг., Приложение к директиве Генерального штаба от 1 октября 1960 г. № 170481)
    http://allaces.ru/sssr/struct/e/sae211.php
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/199668#572156Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Veliteľ jednotky, kapitán Srulik, patril k priekopníkom využívania ľahkých spojovacích dvojplošníkov Polikarpov U-2 ako ľahkých nočných bombardérov. So súhlasom velenia Vzdušných síl 52. armády boli všetky lietadlá 211. samostatnej spojovacej letky doplnené o podkrídlové bombové závesníky a koľajničky pre neriadené strely. Tieto úpravy vykonali dielne Vzdušných síl Severozápadného frontu, keďže 52. armáda vlastné letecké dielne nemala. Keďže jednotka naďalej ostala spojovacou letkou, bolo jej na tieto účely poskytnutých niekoľko U-2 civilného letectva z Leningradu.


    Po úpravách a následných skúškach bolo overené, že Kukuruznik, ako bol Polikarpov U-2 v tom čase prezývaný, unesie na podkrídelných závesníkoch až 300 kg bômb alebo neriadené strely RS-82 a RS-132. Okrem bômb či rakiet lietadlo nenieslo inú výzbroj, teda ani obranný guľomet. Pre úsporu hmotnosti lietal so strojom najskôr len pilot, zadný kokpit ostával prázdny. Špecifickosť a obtiažnosť letov v noci však kládla na pilota príliš vysoké požiadavky vo vzťahu k pilotovaniu, orientácii a samotného bombardovania nepriateľských pozícií, preto bol do posádky neskôr štandartne zaraďovaný aj navigátor, ktorý plnil aj úlohu bombometčíka.


    Nočné útoky sa ukázali ako vysoko efektívne. Nie ani tak vo vzťahu k rozsahu spôsobených škôd, ako skôr k rozvracaniu morálky nepriateľských vojsk, ktorým sa nedosatávalo kľudu ani v nočných hodinách.


    http://allaces.ru/sssr/struct/e/sae211.php
    trizna.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/199668#572186Verze : 2
    MOD