Název: Name: | Savoia-Marchetti SM.84 | Savoia-Marchetti SM.84 |
Originální název: Original Name: | Savoia-Marchetti SM.84 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1940-DD.MM.194R Società Italiana Aeroplani Idrovolanti Savoia-Marchetti, Sesto Calende DD.MM.194R-DD.MM.194R Aeronautica Umbra SA, Foligno | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~171 (z 307 SM.84/SM.84bis celkem): 147 SIAI 24 Umbra | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.06.1940 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8950 kg | 19731 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13600 kg | 29983 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,13 m | 69ft 3,88in |
Délka: Length: | 17,93 m | 58ft 9,9in |
Výška: Height: | 5,42 m | 17ft 9,38in |
Plocha křídla: Wing Area: | 60,80 m2 | 654.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 223,7 kg/m2 | 45.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XI RC.40 o výkonu 735 kW/1000 k třílistá stavitelná vrtule | Piaggio P.XI RC.40, power 986 hp three-bladed variable-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3220 l 355 l a 415 l pomocná nádrž 2500 l pomocná nádrž v pumovnici | 708 Imp gal / 851 US gal b 78 Imp gal / 94 US gal and 91 Imp gal / 110 US gal auxiliary tank 550 Imp gal / 660 US gal bomb bay tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 467 km/h v 5000 m | 290.2 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,9 min do 4000 m | 10,9 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7900 m | 25919 ft |
Dolet: Range: | 2040 km | 1267.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Scotti ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Caproni-Lanciani Delta E 1x kulomet Scotti ráže 12,7 mm 2x kulomet Scotti ráže 12,7 mm v bocích trupu 1000 kg pum v pumovnici 2x 800 nebo 500 kg pum pod křídly nebo 1x 860kg torpédo | 1x .50 in Scotti machine gun in a Caproni-Lanciani Delta E dorsal turret 1x flexible .50 in Scotti machine gun under the fuselage 2x flexible .50 in Scotti machine gun in beam positions 2205 lb of bombs internally 2x 1764 lb or 1102 lb bomb externally or 1x 1896 lb torpedo |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Gori, Cesare. SIAI SM.79, Ali d´Italia 21. La Bancarella Aeronautica, Torino 2006. Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol.5, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1973. |