Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 348 příspěvků vloženo, 1317 editováno a 294 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Iljušin / Berijev A-50 [kód NATO: Mainstay-A]

Ilyushin / Beriev A-50 / Ильюшин / Бериев А-50

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berjev A-50 Beriev A-50
    Originální název:
    Original Name:
    Бериев А-50
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1978-DD.MM.1991 Taganrožský mechanický závod G. M. Dimitrova, Taganrog /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1978-DD.MM.1991
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    28 konverzí Il-76
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.12.1978
    Osádka:
    Crew:
    5 + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    190000 kg 418878 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    50,50 m 165ft 8,19in
    Délka:
    Length:
    46,59 m 152ft 10,25in
    Výška:
    Height:
    14,76 m 48ft 5,1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    300,00 m2 3229.17 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Solovjov D-30KP-2 o maximálním tahu 122,58 kN Solovyov D-30KP-2, max thrust 27558 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    810 km/h v ? m 503.3 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10200 m 33465 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    7500 km 4660.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#546976Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay


    Iljušin/Berijev A-50 je letoun včasné výstrahy a uvědomování.


    Vznikl jako nástupce letounu Tu-126 (do konce 80. let využívalo ruské letectvo více než 10 těchto strojů ), který byl již zastaralý, nevyhovoval novým podmínkám a nebyl schopen zabezpečit požadavky protivzdušné obrany. Proto byl zahájen vývoj nového letounu. Na bázi strategického dopravního letounu Il-76. Využití původně dopravního stroje se stalo u letounů tohoto určení pravidlem. Dopravní stroje totiž vyhovují podmínkám přestavby nejlépe. Do objemného trupu lze bez potíží umístit přístrojové vybavení a dlouhý dolet těchto dopravních letounů plně vyhovuje myšlence provozu létajících středisek včasného uvědomování.


    Iljušin/Berijev A-50 měl vedle základního úkolu včasného uvědomování pro PVO plnit i řadu jiných úkolů a to jak pro armádu, tak i pro civilní sektor. Pro plnění těchto úkolů byl A-50 vybaven vedle svého hlavního senzoru ( radiolokátoru ) i řadou dalších systémů a zařízení.


    Schopnosti letounu A-50 :


    a) - radiolokační průzkum vzdušných cílů v přízemních až velkých výškách na vzdálenost až 500 km, jejich automatické sledování a navádění vlastních letounů na určené cíle


    b) - průzkum a automatické sledování pozemních cílů na vzdálenost až 200 km a navádění vlastních letounů na tyto cíle


    c) - průzkum a automatické sledování námořních cílů na vzdálenost až 350 km a navádění vlastních letounu na tyto cíle


    d) - zpracovávání dat a navedení vlastních letounů na určené cíle. V režimu automatickém navádí současně až 30 stíhacích letounů a dalších minimálně 15 v režimu manuálním


    e) - radioelektronický průzkum v kmitočtovém pásmu od 1 do 40 GHz; sběr těchto dat a jejich celková analýza; identifikace radioelektronických prostředků, signálů a druhů vysílání; zaměřování poloh těchto prostředků a záznam všech získaných parametrů


    f) - celková analýza atmosféry - zjišťování jejího stavu a složení s cílem zjistit přítomnost a měřit koncentraci škodlivých látek a zamoření různými druhy škodlivých i otravných látek


    g) - provádění optoelektronického a fotografického průzkumu Země ve viditelné i infračervené části spektra kamerami pro svislé i boční snímkování


    h) - zjišťovat jaderné výbuchy - těchto schopností lze využít i pro zjišťování a analýzu havárií na civilních jaderných zařízeních jako jsou jaderné elektrárny, sklady jaderného paliva atd. Umožňuje též vyhodnocovat radiační situaci a úroveň zamoření



    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
    ATM 10/2006,Praha, ISSN 1336-2003
    ATM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
    ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255523Verze : 0
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay


    Letoun A-50 plní většinu svých úkolů většinou ve větších výškách. Létá obvykle ve výškách okolo 10 000 m rychlostí 700 - 800 km/h a běžně provádí lety trvající 4 až 5 hodin. To je hranice vytrvalosti, kterou lze dosáhnout při hlídkování bez doplňování paliva za letu. Letoun A-50 je ale také vybaven zařízením pro doplňování pohonných hmot za letu. Při doplňování paliva z tankovacích letounů může letoun ve vzduchu působit nepřetržitě po dobu více než 20 hodin. Při takovýchto akcích se za letu střídají dvě kompletní směny ( což je pětičlenná letová osádka, patnáctičlenný tým specialistů operátorů, tři technici a velitel ). Letoun je také vybaven tzv. týlovým zabezpečením, určeným k odpočinku a občerstvení posádky. Ta má k dispozici kuchyň, jídelnu, lehátkový kout a sociální zařízení.


    Základním průzkumným prostředkem LSŘU A-50 je víceúčelový třídimenzní impulzní dopplerovský radiolokátor blíže neupřesněného typu, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Шмель". Pracuje v kmitočtovém pásmu od 2 do 4 GHz s minimálním impulzním výkonem 1 MW a proměnnými parametry radiolokačního signálu. V součinnosti s palubním počítačem je schopen rozpoznávat typy a identifikovat druhy zjištěných cílů. Samotná anténa radiolokátoru se nachází v diskovém krytu,. Ten má průměr 9 m, výšku 1,8 m a je umístěn na dvou nosnících na hřbetě trupu letounu. Při běžném provozu se anténa radiolokátoru otáčí rychlostí 6 otáček za minutu. V tzv. klidovém / pohotovostním režimu pak rychlostí 0,25 otáček za minutu. V horizontální rovině je snímání radiolokátoru mechanické a v rovině vertikální elektronické. Hlavní plošná fázovaná anténa radiolokátoru je sloučena s vedlejší anténou identifikačního zařízení. Součástí tohoto kompletu jsou také antény zabezpečující přenos dat vlastním naváděným letounům.


    Vnitřní vybavení samotného bojového centra tvoří hlavní jednoúčelový počítač neupřesněného typu ( určený ke sběru, třídění a vyhodnocování dat zjištěných radiolokátorem ), vedlejší počítač určený ke zpracování dat z ostatních systémů, ovládací pulty operátorů a elektronické části některých podsystémů. Celkem 15 specialistů - operátorů na víceúčelových ovládacích pultech s velkoplošnými barevnými obrazovkami, pracuje s již počítačem připravenými daty. Informace lze zobrazovat v alfanumerickém nebo grafickém režimu. Důležitým prvkem z hlediska hlavního určení letounu je navigační systém. Ten u letounu A-50 využívá tří nezávislých a na různých principech pracujících podsystémů. Prvním je klasický rádiový, druhý je inerciální a třetí rádiový družicový. Hlavním prvkem pro spojité určování polohy letounu a cílů je družicový navigační systém Glonass. Celková přesnost určení polohy je garantována na 50 m.




    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
    ATM 10/2006,Praha, ISSN 1336-2003
    ATM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
    ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255524Verze : 0
    Avatar
    Berijev provedl tuto rekonstrukci (zaměřil se především na sestavení avionické výstroje a návrhu radiolokátoru a vnitřního uspořádání), ale zároveň na ní spolupracovala i OKB Iljušin (především aerodynamické nástavby a nosná konstrukce radomu).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#177935Verze : 0
    Avatar
    Iljušin izd.976


    Tento typ, zavedený do výzbroje v polovině 80.let pod zkratkou SKIP (samoljotnyj komandno-izmeritělnyj punkt) představovat jakýsi hybrid mezi Il-76 a A-50. Nejmarkantnějším rozlišovacím znakem je instalace rotující radarové antény a zároveň existence prosklené přední části trupu letounu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#231302Verze : 0
    Avatar
    Základní TTD radiolokátoru letounu A-50 Mainstay


    Kapacita (počet cílů): vyhledávání a identifikace do 1 000
    automatické sledování až 200
    automaticky naváděných letounů až 30
    manuálně naváděných letounů až 15
    Identifikace vzdušných cílů: ano
    Družicový přenos informace za letu: ano
    Přesnost navigace: na 50 m
    Schopnost radiotechnického průzkumu: ano
    Schopnost fotografického průzkumu: ano
    Schopnost průzkumu a analýzy ovzduší: ano
    Schopnost optoelektronického průzkumu: ano
    Dosah radiolokátoru: vzdušné cíle ve středních a velkých výškách do 500 km
    vzdušné cíle v přízemních a malých výškách do 250 km
    vzdušné cíle s malou odrazovou plochou do 200 km
    hladinové cíle do 350 km
    pozemní pohyblivé cíle do 200 km
    v pasivním režimu do 1 000 km
    Pracovní kmitočet radiolokátoru: 2 až 4 GHz
    Maximální impulzní výkon: min. 1MW
    Otáčení antény: provozní - 6 otáček za minutu
    pohotovostní - 0,25 otáčky za minutu
    Kompletní obsluha / směna: 24 osob
    5 členů letové osádky
    15 operátorů - specialistů
    3 technici
    1 velitel
    Běžná operační výška: 10 000 m
    Hlídkovací rychlost: 700 - 800 km/h
    Vytrvalost bez tankování za letu: 4 až 5 hodin ( 5 000 km )
    Vytrvalost s tankováním za letu: 20 hodin +
    Poznámky: V současné době je již k dispozici modernizovaná verze A-50M.



    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
    ATM 10/2006,Praha, ISSN 1336-2003
    ATM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
    ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255526Verze : 0
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html





    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255528Verze : 0
    Avatar
    ...

    (Berijev)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#83921Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html

    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255531Verze : 0
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html

    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255532Verze : 0
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html

    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255534Verze : 0
    Avatar
    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html

    Iljušin/Berijev A-50 Mainstay
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#255535Verze : 0
    Avatar
    A-50 nad Severní Hamau (North Hama), 10.04.2018
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2028#597305Verze : 0
    MOD