Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 324 příspěvků vloženo, 1412 editováno a 285 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jakovlev Jak-17 [kód NATO: Feather]

Yakovlev Yak-17 / Яковлев Як-17

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jakovlev Jak-17 Yakovlev Yak-17
    Originální název:
    Original Name:
    Яковлев Як-17
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.MM.1949 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1948-DD.MM.1949 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    280
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1947
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2081 kg 4588 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2890 kg 6371 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3240 kg 7143 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,20 m 30ft 2in
    Délka:
    Length:
    8,70 m 28ft 6.5in
    Výška:
    Height:
    2,30 m 7ft 6.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,85 m2 159.84 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    194 kg/m2 39.73 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    RD-10A
    - maximální tah bez přídavného spalování: 8,92 kN
    RD-10A
    - maximum thrust, dry: 2006 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    680 l
    2x 200 l přídavná nádrž
    150 Imp gal / 180 US gal
    2x 44 Imp gal / 53 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    748 km/h v 5000 m 464.8 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,8 min do 5000 m 5,8 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12750 m 41831 ft
    Dolet:
    Range:
    395 km 245 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    7171) km 4461) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanón NS-23, každý se zásobou 60 nábojů 2x NS-23 cannon, each with 60 rounds of ammunition
    Uživatelské státy:
    User States:

    2)

    2)
    Poznámka:
    Note:
    kód NATO: Feather

    1) s přídavnými nádržemi
    2) pouze pro zkušební a výcvikové účely
    NATO reporting name: Feather

    1) with external fuel tanks
    2) for evaluation and training purposes only
    Zdroje:
    Sources:
    Gunston, Bill; Gordon, Yefim. Yakovlev Aircraft since 1924. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-872-0.
    http://yak-17.maverick-lab.net/



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#17330Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jakovlev Jak-17 Feather


    Pokračovatel typu Jak-15, oproti svému předchůdci se lišil v několika bodech: tříbodový podvozek příďového typu, větší celokovová SOP, zvětšený nasávací otvor, zesílení draku. Na koncích křídel Jaku-17 mohly být podvěšeny odhazovatelné přídavné palivové nádrže. Prototyp Jaku-17 poprvé vzlétl počátkem roku 1947. Do konce roku 1949 bylo vyrobeno na 480 exemplářů tohoto letounu. Dvoumístná verze nesla označení Jak-17UTI.

    Jak-17 a jeho původní umístění (v současné době ho naleznete na volné ploše), jakož i původní zbarvení po umístění do leteckého muzea v Monino.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#27193Verze : 0
    Avatar
    Jak-17 ("červená 02"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#186671Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Do ČSR bol dodaný jeden kus tohto stroja, ktorému bolo pridelené označenie S-100. Stroj s výrobným číslom IS-10001 bol dodaný koncom roka 1949. Pôvodne mal slúžiť ako etalón pre plánovanú licenčnú výrobu tohto typu v ČSR, ku ktorej ale nikdy nedošlo. Do výzbroje československej armády nebol zaradený.


    Zdroj: ATM č.2008 / 03 str. 60, ISSN 1802-4823
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#246997Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jak-17 ("30", výrobní číslo IS-10001), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#318775Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jak-17 ("30", výrobní číslo IS-10001), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Letoun byl v letech 1949 až 1950 zkoušen československým letectvem pod označením S-100. Později byl předán Vojenské technické akademii jako učební pomůcka. Do sbírek Vojenského leteckého muzea byl tento letoun předán v roce 1967 z Technického muzea v Brně. Kvůli svému špatnému technickému stavu byl v roce 1968 opraven v podniku Aero Vodochody. Při té příležitosti Jak-17 obdržel fiktivní zbarvení (viz výše) podle známé fotografie z přehlídky v SSSR. Vystaven byl v rámci slavnostního otevření velké letecké výstavy v Praze-Kbelích v roce 1968. V roce 2010 podstoupil letoun celkovou renovaci, při níž obdržel světle šedé kamuflážní schéma, v němž byl s největší pravděpodobností dodán v roce 1949 československému letectvu.
















    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2037#459834Verze : 0
    MOD