CZE/NGA - Ara

     
Název:
Name:
Ara Ara
Originální název:
Original Name:
Ara
Výrobce:
Producer:
Proforce, Ode Remo, Ogun
TATRA TRUCKS, Kopřivnice [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2017-DD.MM.2018
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12:
- 3 prototypy / prototypes
- 9 ? (Nigérie / Nigeria)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2017
Osádka:
Crew:
3 + 8 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
19000 kg 41888 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
3000 kg 6614 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg 41888 lb
Celková délka:
Overall Length:
~6800 mm ~22ft 4in
Celková šířka:
Overall Width:
~2500 mm ~8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
~2500 mm ~8ft 2in
Světlá výška:
Ground Clearance:
~250 mm ~10in
Rozvor:
Wheelbase:
~3500 mm ~137 ¾ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - obě nápravy
81 ½ in - both axles
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS - drum brakes, pneumatically assisted, wedge type self-adjustablebrake units, ABS
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / ? Ah
alternátor: 28 V / ? A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / ? Ah
alternator: 28 V / ? A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- minimálně STANAG 4569 Annex A Level 2 ?
- minimálně STANAG 4569 Annex B Level 2 ?
ballistic and mine protection according to:
- at least STANAG 4569 Annex A Level 2 ?
- at least STANAG 4569 Annex B Level 2 ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISLe 375
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- objem válců: 8,9 l
- maximální točivý moment: 1550 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 276 kW při 2100 ot/min
Cummins ISLe 375
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 6
- swept volume: 543.1 cu in
- maximum torque: 1143 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 370 hp at 2100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Allison 3200 ?
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Allison 3200 ?
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
96 km/h 60 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~1000 km ~621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 60 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
manuálně ovládaná věžička:
- 12,7mm kulomet
- nebo 7,62mm kulomet
- nebo granátomet

nebo

bezosádková zbraňová stanice

+ střeliště v korbě
manually operated turret
- 12.7 mm machine gun
- or 7.62 mm machine gun
- or grenade launcher

or

remotely operated weapon station

+ gun ports in hull
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Proforce
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581530 Verze : 0
Ara


Vozidlo odolné proti minám a palebným přepadům typu Ara je prvním strojem svého druhu vyvinutým a vyrobeným v Nigérii. Jeho základem je český podvozek Tatra 815-7.


Jeho existence byla poprvé odhalena na veletrhu AAD 2016, který se konal 18. až 24. září 2016 v Jihoafrické republice. Vozidlo bylo vyvinuto nigerijskou společností Proforce ve spolupráci se státním zbrojním podnikem DICON (Defence Industries Corporation of Nigeria) pro potřeby nigerijské armády. První ze tří prototypů měl být dodán v prosinci 2016, ve skutečnosti jejich konečná montáž začala zřejmě až v březnu 2017, přičemž jeden z nich byl veřejně představen v srpnu téhož roku. Vozidlo obdrželo bojové jméno Ara, což v jorubštině znamená hrom.


Nigerijské ministerstvo obrany zatím objednalo ověřovací sérii 9 vozidel určených především pro potřeby armádních zkoušek. Plánovalo se, že poté by vozy mohly být bojově nasazeny na severovýchodě Nigérie proti islamistické povstalecké skupině Boko Haram.


V roce 2018 převzala nigerijská armáda 10 vozidel. K jejich slavnostnímu zařazení do výzbroje došlo na slavnostech nigerijské armády v červenci 2018 za přítomnosti nigerijského prezidenta Muhammadu Buhari. Mezitím společnost Proforce pokračovala v dalším vývoji vozidla, jehož výsledkem se stal typ Ara 2, jehož první exempláře se začaly vyrábět na konci roku 2018. Tento vůz však již podvozek Tatra nevyužívá. V prosinci 2018 objednala nigerijská armáda dalších 30 vozidel, neznámý zahraniční zákazník mezitím nakoupil dalších 20 vozů Ara 2.


Po svém zavedení do výzbroje nigerijské armády byla vozidla Ara bojově nasazena proti povstalcům z Boko Haram.
URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581532 Verze : 5
První dokončený prototyp Ara, srpen 2017.


Fotografie:
via ₦airaland Forum - http://www.nairaland.com

CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581535 Verze : 3
Zřejmě první tři prototypy (resp. jejich podvozky) ve výrobním závodě společnosti Proforce ve městě Ode Remo (stát Ogun), březen 2017.


Fotografie:
via ₦airaland Forum - http://www.nairaland.com

CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


CZE/NGA - Ara -


URL : https://www.valka.cz/CZE-NGA-Ara-t204561#581533 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více