Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Berijev MDR-5

Beriev MDR-5 / Бериев МДР-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berijev MDR-5 Beriev MDR-5
    Originální název:
    Original Name:
    Бериев МДР-5
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1939 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    24.12.1937
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6083 kg 13411 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8000 kg 17637 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    9200 kg 20283 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    25,00 m 82ft 0,25in
    Délka:
    Length:
    15,88 m 52ft 1,2in
    Výška:
    Height:
    5,95 m 19ft 6,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    78,50 m2 844.97 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Tumanskij M-87A o výkonu 699 kW/950 k
    třílistá stavitelná kovová vrtule VIŠ-3
    Tumansky M-87A, power 937 hp
    three-bladed variable-pitch metal propeller VISh-3
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    345 km/h v 5250 m 214.4 mph in 17224 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    21 min do 5000 m 21 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8150 m 26739 ft
    Dolet:
    Range:
    2415 km 1500.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední věži
    1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní věži
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem


    1000 kg pum
    1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose turret
    1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal turret
    1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun under the fuselage


    2205 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
    Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/mdr-5.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/20704#546807Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Berijev MDR-5


    Létající člun, určený pro dálkový námořní průzkum. Koncepčně podobný Berjevovým konstrukcím - hornoplošník-parasol, křídlo na štíhlém pylonu, na křídlech stabilizační plováky. 2 motory na horníploše křídla. Trup létajícího člunu měl 1 stupeň pro lepší hydrodynamické vlastnosti. V r. 1938 byly postaveny 2 prototypy, druhý v obojživelné konfiguraci. V průběhu zkoušek bylo nutné trup prodloužit o 0,3 m a byl vypuštěn podvozek.


    Rychlost i dolet byly shledány vyhovujícími, ale stroj dosahoval jen asi polovinu vytrvalosti letu oproti americkým létajícím lodím téže třídy. Sovětský stroj byl příliš přetížen. Podle http://www.aviation.ru/Be/ konstrukce pochází z r. 1935. Stroj nesl obrannou výzbroj ve 2 věžích (v přídi a hřbetě), útočnou výzbroj tvořilo 1000 kg pum. Do sériové výroby nešel, byla dána přednost stroji MDR-6.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/20704#133887Verze : 2
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/mdr5.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/20704#546808Verze : 0
    MOD