V Kazaňskom Leteckom závode S. P. Gorbunova (KAPO) predviedla 16.11.2017 ruská spoločnosť Zjednotená letecká korporácia nový nadzvukový bombardér Tu-160M2. V rovnaký deň oslávol závod 90-te výročie svojho založenia.
Testy nového stroja sú plánované na február (únor) 2018, počiatočná malosériová výroba má začať v roku 2020, plná sériová výroba v roku 2023.
Výrobný závod si bude musieť opäť osvojiť niektoré schopnosti, s ktorými závod nemá skúsenosti už 30 rokov. Ide napríklad o napr. elektrónové zváranie titánových častí lietadla.
Pri stavbe prvých dvoch strojov Tu-160M2 sa využijú uložené draky pôvodných Tu-160 vyrobených v 90-tych rokoch 20. storočia. V súčasnosti RF disponuje 16 lietadlami Tu-160 – 12 strojov je vedených ako bojové a 4 ako cvičné.
Počet strojov, ktoré budú vyrobené, nie je známy. Nie je tiež známe, či súčasné stroje budú modernizované na verziu M2. Celkovo však RF chce vlastniť 50 strojov Tu-160M2. Nové Tu-160M2 budú poháňané motormi Kuznecov NK-32 02 (2. séria) spoločnosti JSC Kuznecov zo Samary. Motor by mal mať vyššiu spoľahlivosť, dlhšiu životnosť a nižšiu spotrebu. Operačný rádius by sa mal predĺžiť o 1000 km.
Tu-160M2 bude vyzbrojený strelami z plochou dráhou letu Ch-101 (konvenčná hlavica) a Ch-102 (jadrová hlavica) s doletom 3000 – 5000 km pri cestovnej rýchlosti 750 km/h.
Zdroj:
Jan Grohmann - www.armadninoviny.cz
Testy nového stroja sú plánované na február (únor) 2018, počiatočná malosériová výroba má začať v roku 2020, plná sériová výroba v roku 2023.
Výrobný závod si bude musieť opäť osvojiť niektoré schopnosti, s ktorými závod nemá skúsenosti už 30 rokov. Ide napríklad o napr. elektrónové zváranie titánových častí lietadla.
Pri stavbe prvých dvoch strojov Tu-160M2 sa využijú uložené draky pôvodných Tu-160 vyrobených v 90-tych rokoch 20. storočia. V súčasnosti RF disponuje 16 lietadlami Tu-160 – 12 strojov je vedených ako bojové a 4 ako cvičné.
Počet strojov, ktoré budú vyrobené, nie je známy. Nie je tiež známe, či súčasné stroje budú modernizované na verziu M2. Celkovo však RF chce vlastniť 50 strojov Tu-160M2. Nové Tu-160M2 budú poháňané motormi Kuznecov NK-32 02 (2. séria) spoločnosti JSC Kuznecov zo Samary. Motor by mal mať vyššiu spoľahlivosť, dlhšiu životnosť a nižšiu spotrebu. Operačný rádius by sa mal predĺžiť o 1000 km.
Tu-160M2 bude vyzbrojený strelami z plochou dráhou letu Ch-101 (konvenčná hlavica) a Ch-102 (jadrová hlavica) s doletom 3000 – 5000 km pri cestovnej rýchlosti 750 km/h.
Zdroj:
Jan Grohmann - www.armadninoviny.cz