Název: Name: | Bell 47G-2A-1 | Bell 47G-2A-1 |
Originální název: Original Name: | Bell 47G-2A-1 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.195R-01.01.1957 Bell Aircraft Corp., Fort Worth, Texas 01.01.1957-DD.MM.196R Bell Helicopter Corp., Fort Worth, Texas DD.MM.195R-DD.MM.19RR Costruzioni Aeronautiche Giovanni Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate DD.MM.195R-DD.MM.19RR Kawasaki Aircraft Industry, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.195R-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Bell: 410 47G-2/-2A/-2A-1 Agusta: 5 47G-2A, 13 47G-2A-1 Kawasaki: 33 47G-2A | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzné ližiny | skids |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 777 kg | 1712 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1293 kg | 2850 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | ? m | ? |
Délka trupu: Fuselage Length: | 9.63 m | 31ft 7in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | ? |
Celková výška: Overall Height: | 2.83 m | 9ft 3.5in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 11.28 m | 37ft |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 1.73 m | 5ft 8in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 100.8 m2 | 1085 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 2.35 m2 | 25.31 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming VO-435-A1A o výkonu 179 kW | Lycoming VO-435-A1A, power 240 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 47G-2A: 155 l 47G-2A-1: 227 l | 47G-2A: 41 US gal 47G-2A-1: 60 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 169 km/h v 0 m | 105 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 144.8 km/h v ? m | 90 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.2 m/s | 630 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1372 1) m | 45001) ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 482.8 km | 300 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 2 | 2 |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | - |
Vybavení: Equipment: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | 1) s přízemním efektem - nástupce 47G-2 s výkonnějším motorem, delší rotor a ocasní nosník - 47G-2A-1 měl o 20 cm širší kabinu | 1) in ground effect |
Zdroje: Sources: | Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965. Harding, Steve. U.S. Army aircraft since 1947: An Illustrated Directory. Specialty Press, Stillwater 1990. ISBN 0-933424-53-1. Johnson, E. R. American Military Training Aircraft: Fixed and Rotary-Wing Trainers Since 1916. McFarland & Company, Inc., Jefferson 2015. ISBN 978-0-7864-7094-5. Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. |