Typ: Type: | MiG-15bisR | |
Výrobce: Producer: | Letecké opravny Kbely, Kbely | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1961 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 613655 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | 01.09.1961-01.12.1962 3655 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 01.12.1962 zničen při nehodě | 03.02.1967 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | konverze z MiG-15bis 3655 Dne 12.12.1962 během přeletu v malé výšce z Hořovic do Plzně v prostoru obce Bzová vysadil v důsledku úplné spotřeby paliva motor. Kpt. Josef Frydrych se úspěšně katapultoval. Na nehodě se spolupodílel také fakt, že verze MiG-15bisR byla do výzbroje zavedena bez ověření norem spotřeby paliva, která byla oproti původní verzi MiG-15bis vyšší. | conversion from MiG-15bis 3655 |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985. Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02. ruslet.webnode.cz |