Podľa francúzskeho časopisu "Aéronautique Militaire" bol vývoj nového strategického stealth bombardéra PAK DA opäť odložený. Časopis sa odvoláva na zdroj z prostredia ruského leteckého priemyslu.
S vývojom PAK DA sa neustále počíta, došlo však ku zníženiu financovania projektu a harmonogramy prác boli predĺžené. Výroba prototypov a začiatok ich testovania sa plánuje približne na rok 2030. Dovtedy má byť dokončený aj vývoj nového motora "Izdelije 80"
Z dôvodu predĺženia vývoja sa plánuje obnova sériovej výroby radikálne modernizovanej verzie Tu-22M3M (označovanej "Izdelie 345") v leteckom závode v Kazani, kde v súčasnosti prebieha aj príprava výroby Tu-160M2.
Modernizovaný Tu-22M3 dostane nové motory NK-32-02 (poháňajú aj Tu-160M2), ktorých prevádzka je ekonomickejšia a majú vyššiu životnosť ako pôvodné pohonné jednotky. Počet členov posádky sa zmení na 2 osoby. Lietadlo bude vybavené zaťahovacím tankovacím nadstavcom pre tankovanie vo vzduchu, uvažuje sa aj o možnosti pripojenia konformných nádrží na chrbát lietadla, čím by jeho dolet mohol stúpnuť na 9 000 až 10 000 km.
Avionika lietadla by mala vychádzať z avioniky Tu-160M2, výzbroj lietadla bude rozšírená o riadené strely (Ch-55, Ch-555, Ch-101, Ch-102, Ch-32, v budúcnosti o vyvíjané strely Kinžal, GZUR alebo Ch-50).
Prototyp "Izdelije 345" by mal vzlietnuť v roku 2021. Na jeho stavbu a stavbu predsériových strojov budú použité minimálne štyri nedokončené draky Tu-22M3, ktoré sa nachádzajú v kazanskom závode. Sériová výroba by mohla začať v roku 2026 alebo 2027 s ročnou výrobou 3 až 4 kusov.
Zdroj:
https://bmpd.livejournal.com/3142782.html
S vývojom PAK DA sa neustále počíta, došlo však ku zníženiu financovania projektu a harmonogramy prác boli predĺžené. Výroba prototypov a začiatok ich testovania sa plánuje približne na rok 2030. Dovtedy má byť dokončený aj vývoj nového motora "Izdelije 80"
Z dôvodu predĺženia vývoja sa plánuje obnova sériovej výroby radikálne modernizovanej verzie Tu-22M3M (označovanej "Izdelie 345") v leteckom závode v Kazani, kde v súčasnosti prebieha aj príprava výroby Tu-160M2.
Modernizovaný Tu-22M3 dostane nové motory NK-32-02 (poháňajú aj Tu-160M2), ktorých prevádzka je ekonomickejšia a majú vyššiu životnosť ako pôvodné pohonné jednotky. Počet členov posádky sa zmení na 2 osoby. Lietadlo bude vybavené zaťahovacím tankovacím nadstavcom pre tankovanie vo vzduchu, uvažuje sa aj o možnosti pripojenia konformných nádrží na chrbát lietadla, čím by jeho dolet mohol stúpnuť na 9 000 až 10 000 km.
Avionika lietadla by mala vychádzať z avioniky Tu-160M2, výzbroj lietadla bude rozšírená o riadené strely (Ch-55, Ch-555, Ch-101, Ch-102, Ch-32, v budúcnosti o vyvíjané strely Kinžal, GZUR alebo Ch-50).
Prototyp "Izdelije 345" by mal vzlietnuť v roku 2021. Na jeho stavbu a stavbu predsériových strojov budú použité minimálne štyri nedokončené draky Tu-22M3, ktoré sa nachádzajú v kazanskom závode. Sériová výroba by mohla začať v roku 2026 alebo 2027 s ročnou výrobou 3 až 4 kusov.
Zdroj:
https://bmpd.livejournal.com/3142782.html