MiG-21MF 7711

     
Typ:
Type:
MiG-21MF
Výrobce:
Producer:
Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
Datum výroby:
Date of Production:
21.06.1973
Výrobní číslo:
Construction Number:
967711
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
25.07.1973-08.06.1998 7711
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
08.06.1998
08.06.1998
Poznámka:
Note:
Při návratu z Aviatické pouti 1998 na letišti Pardubice došlo při přiblížení na přistání vlivem letecké nekázně ke zkrácení přistávacího okruhu přistávajících letounů-vedoucího letounu MiG-21MF 7711 pilotovaný mjr.Lubošem Kubátem a vedeného MiG-21UM 3756 s posádkou pilot mjr.Miroslav Holák a pasažéř nrtm.Roman Kovařík.Oba letouny následně vlétly do oblačnosti v níž se v 9:29 ve výšce 600 metrů srazily přímo nad Českými Budějovicemi.Všichni tři členové posádek následně letouny opustili katapultáží.Poškozený MiG-21UM 3756 dopadl v městské části Česká Vrbná cca 10 metrů od rozestavěného rodinného domku přičemž jeho trosky poškodily nedaleký parovod.Letoun MiG-21MF 7711 dopadl přímo na Budějovické sídliště Vltava kde zničil zastávku MHD a blízké trojelové vedení, 22 zaparkovaných automobilů a panelový dům kde bylo požárem a troskami zcela zničeno 5 bytů a poškozeno dalších 47 (paradoxem je že místo dopadu bylo cca 150 metrů od domova mjr.Kubáta).Při havárii nebyl nikdo zabit.
Při následném vyšetřování byli piloti a mechanik cestující v letounu 3756 načerno postaveni před soud a obviněni z obecného ohrožení.Oba piloti byli následně odsouzeni k 20 měsícům vězení s podmíněným odkladem na 2 roky.
On the way back from the 1998 Aviation Fair at Pardubice Airport, the landing circuit of the landing aircraft-leading aircraft MiG-21MF 7711, piloted by Maj. Luboš Kubát and led by MiG-21UM 3756 with the crew of the pilot Maj. Miroslav Holák and the passenger nrtm. Roman Kovařík. Both aircraft subsequently flew into the clouds in which at 9:29 at an altitude of 600 meters collided directly over České Budějovice.All three crew members subsequently left the aircraft by ejection .Damaged MiG-21UM 3756 crashed in the town of Česká Vrbná about 10 meters from the family house under construction, while its wreckage damaged a nearby steam pipeline. The aircraft MiG-21MF 7711 crashed directly on the housing estate Vltava where he destroyed a public transport stop and 22 parked cars and a panel house where 5 flats were completely destroyed by fire and debris and another 47 were damaged (the paradox is that the place of impact was about 150 meters from home and Maj. Kubát). No one was killed in the accident.
During the ensuing investigation, the pilots and the mechanic traveling in the plane 3756 were illegally brought to justice and charged with general danger. Both pilots were subsequently sentenced to 20 months in prison with a suspended sentence of 2 years. .
Zdroje:
Sources:
Článek “MiG-21/Ve znamení delty“ autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
MiG-21, 4+ Publication, 1991
ruslet.webnode.cz

IAT 94, letisko RAF Fairford, 28.07.1994

Fotografia zverejnená so súhlasom www.paulnann.com
MiG-21MF 7711 - www.paulnann.com

www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#300719 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Česká republika (1993- ) Czech Republic (1993- )
Datum převzetí:
Commissioned:
01.01.1993
Datum vyřazení:
Decommissioned:
08.06.1998
Provozovatel:
Operator:
01.01.1993-11.03.1993 9. stíhací bombardovací letecký pluk
11.03.1993-21.09.1993 11. stíhací letecký pluk
21.09.1993-31.10.1993 82. samostatná stíhací letka
31.10.1993-01.01.1995 4. samostatná stíhací letka
01.01.1995-08.06.1998 Letecký zkušební odbor
01.01.1993-11.03.1993 9th Fighter Bomber Air Regiment
11.03.1993-21.09.1993 11th Fighter Air Regiment
21.09.1993-31.10.1993 82nd Separate Fighter Squadron
31.10.1993-01.01.1995 4th Separate Fighter Squadron
01.01.1995-08.06.1998 Air Testing Department
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
01.01.1993-08.06.1998 5213
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
01.01.1993-08.06.1998 standardní (high visibility)
01.01.1993-08.06.1998 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.1995-08.06.1998 Červeno-modro-bílé šípy přecházející se zlomem z křídel na trup kde jsou zakončeny před překrytem kabiny (1995)
Bílý, červeně stínovaný trojúhelník s písmenem F oboustranně na svislé ocasní ploše (1995)
Bílá, červeně stínovaná písmena LS na pohyblivé části svislé ocasní plochy
DD.MM.1995-08.06.1998 Red-blue-white arrows passing from the wings to the fuselage where they end in front of the cockpit canopy (1995)
White, red shaded triangle with the letter F on both sides on the vertical tail surface (1995)
White, red shaded letters LS on the moving part of the vertical tail area
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
01.01.1993-08.06.1998 standardní vojenská
01.01.1993-08.06.1998 standard military
Barvy:
Colors:
01.01.1993-08.06.1998 hnědá
01.01.1993-08.06.1998 zelená
01.01.1993-08.06.1998 nebeská modř
01.01.1993-08.06.1998 brown
01.01.1993-08.06.1998 green
01.01.1993-08.06.1998 sky
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Článek “MiG-21/Ve znamení delty“ autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
MiG-21, 4+ Publication, 1991
ruslet.webnode.cz

MiG-21MF 7711 - IAT 96, letisko RAF Fairford, 21.07.1996

IAT 96, letisko RAF Fairford, 21.07.1996

Web autora : www.paulnann.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#300739 Verze : 2
Foto (vlastní sbírka autora)
Fota z CD vydaných k historii letiště Planá u ČB.
Na 7711 mám ješt dvě fota na nichž je zachycen MiG-21 F ne MF se stejným číslem (7711). Jde o statický pomník. Číslo je nepředpisového zhledu, pravděpodobně domalované. Historie tohoto stroje je ve fázi dalšího bádání,..
MiG-21MF 7711 -


MiG-21MF 7711 -


MiG-21MF 7711 -


URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#197200 Verze : 0
Letový záběr letounu na obálce časopisu ATM.
MiG-21MF 7711 - ATM č. 10, rok 1994

ATM č. 10, rok 1994
URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#644513 Verze : 0
.
MiG-21MF 7711 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo?fbid=1793700490664671&set=g.717338098361610

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/MiG-21MF-7711-t213139#664334 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více