Typ: Type: | MiG-21MF | |
Výrobce: Producer: | Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva | |
Datum výroby: Date of Production: | 21.06.1973 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 967711 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | 25.07.1973-08.06.1998 7711 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 08.06.1998 | 08.06.1998 |
Poznámka: Note: | Při návratu z Aviatické pouti 1998 na letišti Pardubice došlo při přiblížení na přistání vlivem letecké nekázně ke zkrácení přistávacího okruhu přistávajících letounů-vedoucího letounu MiG-21MF 7711 pilotovaný mjr.Lubošem Kubátem a vedeného MiG-21UM 3756 s posádkou pilot mjr.Miroslav Holák a pasažéř nrtm.Roman Kovařík.Oba letouny následně vlétly do oblačnosti v níž se v 9:29 ve výšce 600 metrů srazily přímo nad Českými Budějovicemi.Všichni tři členové posádek následně letouny opustili katapultáží.Poškozený MiG-21UM 3756 dopadl v městské části Česká Vrbná cca 10 metrů od rozestavěného rodinného domku přičemž jeho trosky poškodily nedaleký parovod.Letoun MiG-21MF 7711 dopadl přímo na Budějovické sídliště Vltava kde zničil zastávku MHD a blízké trojelové vedení, 22 zaparkovaných automobilů a panelový dům kde bylo požárem a troskami zcela zničeno 5 bytů a poškozeno dalších 47 (paradoxem je že místo dopadu bylo cca 150 metrů od domova mjr.Kubáta).Při havárii nebyl nikdo zabit. Při následném vyšetřování byli piloti a mechanik cestující v letounu 3756 načerno postaveni před soud a obviněni z obecného ohrožení.Oba piloti byli následně odsouzeni k 20 měsícům vězení s podmíněným odkladem na 2 roky. | On the way back from the 1998 Aviation Fair at Pardubice Airport, the landing circuit of the landing aircraft-leading aircraft MiG-21MF 7711, piloted by Maj. Luboš Kubát and led by MiG-21UM 3756 with the crew of the pilot Maj. Miroslav Holák and the passenger nrtm. Roman Kovařík. Both aircraft subsequently flew into the clouds in which at 9:29 at an altitude of 600 meters collided directly over České Budějovice.All three crew members subsequently left the aircraft by ejection .Damaged MiG-21UM 3756 crashed in the town of Česká Vrbná about 10 meters from the family house under construction, while its wreckage damaged a nearby steam pipeline. The aircraft MiG-21MF 7711 crashed directly on the housing estate Vltava where he destroyed a public transport stop and 22 parked cars and a panel house where 5 flats were completely destroyed by fire and debris and another 47 were damaged (the paradox is that the place of impact was about 150 meters from home and Maj. Kubát). No one was killed in the accident. During the ensuing investigation, the pilots and the mechanic traveling in the plane 3756 were illegally brought to justice and charged with general danger. Both pilots were subsequently sentenced to 20 months in prison with a suspended sentence of 2 years. . |
Zdroje: Sources: | Článek “MiG-21/Ve znamení delty“ autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. MiG-21, 4+ Publication, 1991 ruslet.webnode.cz |
IAT 94, letisko RAF Fairford, 28.07.1994
Fotografia zverejnená so súhlasom www.paulnann.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.paulnann.com