Typ: Type: | MiG-15SB | |
Výrobce: Producer: | Letecké opravny Kbely, Kbely | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1962 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 231812 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.1962-19.03.1964 1812 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 19.03.1964 zničen při nehodě | 19.03.1964 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | úprava z MiG-15 1812 Dne 19.3.1964 při návratu z navigačního letu za ztížených podmínek nenaladil kpt. František Lang signál VPRS letiště Hradec Králové. Kvůli ubívajícímu stavu paliva se rozhodl sklesat pod mraky, ale protože se již nacházel v oblasti Orlických hor, v 9:20 hodin narazil do 9 km SV Rokytnice v Orlických horách do bezejmenné kóty 891 na polské straně Orlických hor. Pilot zahynul. | modified from MiG-15 1812 |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985. Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02. ruslet.webnode.cz |