Název: Name: | Aérospatiale AS.332F1 Super Puma | Aérospatiale AS.332F1 Super Puma |
Originální název: Original Name: | Aérospatiale AS.332F1 Super Puma | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní vrtulník | helicopter for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1982-16.01.1992 Société Nationale Industrielle Aérospatiale, Marignane 16.01.1992-DD.MM.199R Eurocopter France SA, Marignane DD.MM.198R-DD.MM.199R PT Industri Pesawat Terbang Nurtanio, Bandung | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.MM.199R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Marignane: ~ 30 Bandung: 8 NAS-332F | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 4475 kg | 9866 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9000 kg | 19842 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9350 kg | 20613 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 18,70 m | 61ft 4,22in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 15,53 m | 50ft 11,41in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2,00 m | 6ft 6,73in |
Celková výška: Overall Height: | 4,92 m | 16ft 1,69in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 15,60 m | 51ft 2,16in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3,05 m | 10ft 0,07in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 191,13 m2 | 2057.31 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 7,31 m2 | 78.68 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | AS 332F: Turboméca Makila 1A o vzletovém výkonu 1239 kW/1685 k AS 332F1: Turboméca Makila 1A1 o vzletovém výkonu 1357 kW/1845 k | AS 332F: Turboméca Makila 1A, take-off power 1662 shp AS 332F1: Turboméca Makila 1A1, take-off power 1820 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2141 l 1900 l v přeletových nádržích 2x 350 l přídavná nádrž | 471 Imp gal / 565 US gal 418 Imp gal / 502 US gal in ferry tanks 2x 77 Imp gal / 92 US gal external tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 0 m | 149.1 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1220 m/s | 240157.5 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1600 m | 5249 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4100 m | 13451 ft |
Dolet: Range: | 870 km | 540.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 21 cestujících 4500 kg podvěšeného nákladu | 21 passengers 9921 lb of cargo externally |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2x AM.39 Exocet 2x torpédo ... | 2x AM.39 Exocet 2x torpedo ... |
Vybavení: Equipment: | radar OMERA ORB 3214 (protilodní) radar Bendix RDR 1400 nebo radar RCA Primus 40 (záchranný) sonar Alcatel HS12 detektor magnetických anomálií | OMERA ORB 3214 radar (ASW/ASV) Bendix RDR 1400 radar or RCA Primus 40 radar (SAR) Alcatel HS12 sonar MAD |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | - v roce 1990 byl AS.332F1 přejmenován na AS532 SC Cougar - pro brazilské SAR stroje někdy používáno označení AS532 MC | - in 1990 AS.332F1 was renamed to AS532 SC Cougar - Brazilian SAR machines also known as AS532 MC |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1984-85. Jane's Publishing Company, London 1984. ISBN 0-7106-0801-2. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1986-87. Jane's Publishing Company, London 1986. ISBN 0-7106-0835-7. Lambert, Mark. Jane's All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5. http://www.rotorspot.nl/product/as332.php https://www.helis.com/database/model/225/ www.aviationsmilitaires.net |