Typ: Type: | MiG-15bisR | |
Výrobce: Producer: | Letecké opravny Kbely, Kbely | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.02.1957 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 713114 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.1961-20.09.1965 3114 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 20.09.1965 zničen při nehodě | 20.09.1965 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | konverze z MiG-15bis 3114 Dne 20.9.1965 při návratu z průzkumného letu vysadil na okruhu letiště Pardubice ve výšce 300 metrů motor, npor. Vojtěch Smolka se zbytkem rychlosti ještě nastoupal do výšky 450 metrů kde se katapultoval a neřízený letoun dopadl do pole nedaleko nádraží Moravany. Příčinou byl vysoký obsah vody v palivu, díky čemuž došlo k zadření palivového čerpadla. | conversion from MiG-15bis 3114 |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985. Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02. ruslet.webnode.cz |