CZE/ISR - Karkadan

     
Název:
Name:
Karkadan Karkadan
Originální název:
Original Name:
Karkadan
Výrobce:
Producer:
Plasan Sasa Ltd., Sasa
Tatra a.s., Kopřivnice [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2005
Osádka:
Crew:
2 + 24
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
13410 kg 29564 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
12590 kg 27756 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26000 kg 57320 lb
Celková délka:
Overall Length:
9040 mm 29ft 8in
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
3070 mm 10ft 1in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1ft 2in
Rozvor:
Wheelbase:
3610 mm - 1450 mm 142 ⅛ in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2034 mm - přední náprava
2054 mm - zadní nápravy
80 ⅛ in - front axle
80 ⅞ in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav;
nouzová - pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu;
parkovací - pružinová, působící na kola zadních náprav;
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on wheels of all axles, with connection to the trailer brake system;
emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles, with connection to the trailer brake system;
parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 100 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 180 Ah
alternator: 28 V / 100 A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- minimálně STANAG 4569 Annex A Level 1-2
- minimálně STANAG 4569 Annex B Level 1-2
ballistic and mine protection according to:
- at least STANAG 4569 Annex A Level 1-2
- at least STANAG 4569 Annex B Level 1-2
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISM 400
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, vznětový, elektronicky řízený
- počet válců: 6
- vrtání: 125 mm
- zdvih: 147 mm
- objem válců: 10800 cm3
- maximální točivý moment: 1966 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 298 kW při 1800 ot/min
Cummins ISM 400
- in-line, water-cooled, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled
- number of cylinders: 6
- bore: 4.9 in
- stroke: 5.8 in
- swept volume: 660 cu in
- maximum torque: 1450 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 400 bhp at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD61-1177
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Twin Disc TD61-1177
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
Twin Disc 8-FLW-1750
- měnič točivého momentu
Twin Disc 8-FLW-1750
- torque converter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 87.99 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
110 km/h 68 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~1000 km ~621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
39 ? ° / 34 ? °
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 45 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,0 m 39in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,25 m 49in
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Plasan Sasa
URL : https://www.valka.cz/CZE-ISR-Karkadan-t216853#608693 Verze : 0
Karkadan

Obrněný automobil určený k přepravě 24 vojáků v podmínkách konfliktu nízké intenzity, městského boje či jako prostředek pro přesun stejného množství příslušníků složek vnitřní bezpečnosti. Kromě tohoto základního provedení byla plánována možnost vzniku odvozeného velitelského vozu, zdravotnického vozidla, vyprošťovacího a dílenského vozu nebo automobilu pro radiační, chemický a biologický průzkum se schopností dekontaminace.

Jako základ vozidla Karkadan posloužil podvozek jednoho z prototypů nákladních automobilů ATC 6x6 vyvinutých pro izraelskou armádu. Vyroben byl jediný exemplář, který byl v říjnu 2005 prezentován na americkém zbrojním veletrhu AUSA 2005. Poté sloužil jako demonstrátor, avšak žádného zákazníka neoslovil. Nakonec zůstal v areálu společnosti ATC ve Fort Wayne, kde chátral bez demontovaného motoru a převodovky, které posloužily na náhradní díly pro hasičské speciály ATC provozované v USA a postavené na podvozku Tatra 815-2 Force. Po krachu firmy ATC byl Karkadan v roce 2015 odkoupen jedním americkým sběratelem, který provedl jeho přestavbu. Vzhledem k tomu, že pro opancéřovanou kabinu i nástavbu neměl využití, obojí skončilo ve šrotu.
URL : https://www.valka.cz/CZE-ISR-Karkadan-t216853#608695 Verze : 4
Jediný vyrobný prototyp obrněného automobilu Karkadan.
CZE/ISR - Karkadan - (Plasan Sasa)

(Plasan Sasa)
CZE/ISR - Karkadan - (Plasan Sasa)

(Plasan Sasa)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ISR-Karkadan-t216853#608694 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více