Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three)
-
-
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three)
- anglické letecké eso 1. sv. v. s 29 sestřely [16 sražených do neřízeného pádu (11 sám, 5 sdílel), 9 zničených (6 sám, 3 sdílel) a 4 zničené v plamenech (sdílel)] - nejúspěšnější eso 3. námořní perutě RNAS/203. perutě RAF - autor autobiografické knihy Vybral sem si nebe (I Chose the Sky), 1977
- english flying ace of WW1 with 29 claims [16 driven out of control (11 solo, 5 shared), 9 destroyed (6 solo, 3 shared) and 4 destroyed in flames (shared)] - top scoring ace of No. 3 Naval Squadron RNAS/No. 203 Squadron RAF - author of autobiographic book I Chose the Sky, 1977
DD.MM.1916-DD.MM.RRRR Královská námořní letecká služba DD.01.1917-01.04.1918 3. námořní peruť RNAS (pilot) 01.04.1918-17.04.1919 203. peruť RAF (pilot) 17.04.1919-13.04.1921 seznam nezaměstnaných RAF 13.04.1921-04.06.1921 dočasná služba 04.06.1921-09.05.1939 seznam nezaměstnaných RAF 09.05.1939-01.09.1939 Letečtí Důstojníci v Záloze 01.09.1939-10.02.1954 Dobrovolné zálohy RAF
DD.MM.1916-DD.MM.RRRR Royal Naval Air Service DD.01.1917-01.04.1918 No. 3 Naval Squadron RNAS (pilot) 01.04.1918-17.04.1919 No. 203 Squadron RAF (pilot) 17.04.1919-13.04.1921 unemployed list RAF 13.04.1921-04.06.1921 temporary duty 04.06.1921-09.05.1939 unemployed list RAF 09.05.1939-01.09.1939 Reserve of Air Force Officers 01.09.1939-10.02.1954 RAF Volunteer Reserve
Vyznamenání: Awards:
Poznámka: Note:
letecký certifikát královského aeroklubu č. 1840 (07.10.1915)
Royal Aero Club Aviators' Certificate No. 1840 (07.10.1915)
URL : https://www.valka.cz/Rochford-Leonard-Henry-t218022#611308
Verze : 24
Reklama
výčet jeho 29 sestřelů dle typu strojů byl:
6xAlbatros D.V (stíhací) 3 sám 11.09.1917 - neřízený pád, Thorout 22.03.1918 - zničen, Boursies 24.03.1918 - neřízený pád, Beaumetz 3 sdílel 30.01.1918 - neřízený pád, Gheluvelt - poručíci James Glen a Aubrey Ellwood 30.01.1918 - neřízený pád, Gheluvelt - poručíci James Glen a Aubrey Ellwood 21.03.1918 - neřízený pád, Douai - poručík James Glen
6xFokker D.VII (stíhací) - všechny sám 22.07.1918 - neřízený pád, Festubert 22.07.1918 - zničen, Carvin 25.07.1918 - zničen, východně od La Bassée 11.08.1918 - neřízený pád, východně od Bray 07.09.1918 - zničen, severně od Bourlonského lesa 29.10.1918 - neřízený pád, východně od Bruay
5xDFW C.V (průzkumný) 1 sám 19.05.1918 - zničen, Merville 4 sdílel 28.01.1918 - neřízený pád, Houthoulstký les - poručíci James Glen a C. S. Devereux 15.05.1918 - neřízený pád, severně od Estaires - poručík C. F. Brown 21.05.1918 - zničen, Neuf-Berquin - poručík Ronald Berlyn 20.07.1918 - zničen, jihovýchodně od Lestremu - poručík William Sidebottom
2xAlbatros C (průzkumný) 1 sám 12.03.1918 - neřízený pád, Brebières 1 sdílel 21.03.1918 - zničen v plamenech, 4 míle východně od Bapaume - poručíci James Glen, O. P. Adam, K. D. MacLeod, William Chisam, Aubrey Ellwood, C. S. Devereux, L. A. Sands, Ronald Berlyn a Edwin Hayne
2xAlbatros D.III (stíhací) - všechny sám 20.05.1917 - neřízený pád, severovýchodně od Bullecourt 05.09.1917 - neřízený pád, Leke
2xPfalz D.III (stíhací) 1 sám 17.05.1918 - zničen, severně od Estaires–Beaupre 1 sdílel 17.05.1918 - zničen v plamenech, severovýchodně od Estaires - poručíci C. F. Brown, Y. E. S. Kirkpatrick, & E. R. Prideaux
1xAlbatros D.I (stíhací) - sám 04.03.1917 - neřízený pád, Manancourt
1xFokker Dr.I (stíhací) - sám 07.06.1918 - neřízený pád, La Bassée
1x LVG C (průzkumný) - sám 05.06.1918 - neřízený pád, La Bassée
1x Rumpler C (průzkumný) - sdílel 09.10.1918 - zničen v plamenech, St. Aubert - poručík William Sidebottom
1x neidentifikovaný námořní letoun - sdílel 07.07.1917 - zničen, 6 mil severně od Ostendu - poručíci James Fall, James Glen, Frederick Armstrong a R. F. P. Abbott
pozn. neřízený pád "out of control" je potvrzený sestřel (ale dle francouzských specifik pravděpodobný), kdy byl letoun sestřelen, ale nebyl zpozorován jeho dopad vzhledem k oblačnosti a ověřování tohoto sestřelu, kdy piloti slétli blíže k zemi byl vnímán jako velmi nebezpečný hazard, několik pilotů za ověřování sestřelu slétnutím do nižší letové hladiny doplatili životem (např. Mick Mannock), problém s tímto sestřelem je ten, že němci pád často předstírali (sami sebe uvedli do např. ploché vývrtky) a nad zemí vyrovnali - např. Billy Bishop při svém prvním leteckém boji sestřelil letoun a ten se bezvládně řítil k zemi, kamarádi mu předtím řekli, že němci svůj pád často předstírají a tak ho pronásledoval až nad zem, kde němcův stroj vyrovnal a on ho znovu, tentokrát jistě sestřelil. V ostatních zemích jako Francii, kde byly nároky na sestřel přísnější by se tento sestřel počítal jako pravděpodobný. Samo o sobě to vypovídá v tom, že na konci války si britská esa co do počtu sestřelů nárokovali necelých 10 000 sestřelů, ale ve skutečnosti sestřelili jen něco kolem 3 000 (citace z životopisu Billyho Bishopa). zničen "destroyed" je potvrzený sestřel, kdy byl buď zpozorován dopad nebo se letoun rozpadl již ve vzduchu zničen v plamenech "destroyed in flames" je potvrzený sestřel, kdy byl letoun zapálen
k neřízenému pádu, kdyby se měli sestřely počítat u britů francouzským způsobem pak by L. H. Rochford měl 13 ověřených a 16 pravděpodobných sestřelů a pokud by se ověřené sestřely měli počítat podílovou metodou používanou za 2. světové války brity tak z těch 13 potvrzených sestřelů by bylo jeho osobní skóre (6+7-11+5-0+0) 8,34 sestřelů! (6 sestřelil sám (1), 3 ve dvojici (0,5), 1 ve trojici (0,33), 1 ve čtveřici (0,25), 1 v šestici (0,16) a 1 v desetici (0,1). I tak je to pozoruhodný výsledek, jelikož se za války podařilo stát se esem každému cca 20. pilotovi. en.wikipedia.org https://www.valka.cz/topic/view/9120#25891
URL : https://www.valka.cz/Rochford-Leonard-Henry-t218022#617280
Verze : 17
Leonard Rochford v dokumentu Dějiny letectví (2019), kde na záběrech z 60./70. let mluví on a další esa z Ameriky, Francie, Británie a Německa o letectví v 1. světové válce. V rozhovoru říká toto: "Byli jsme strašně zapálení a chtěli jsme odvést dobrou práci, víte? Byla to naše povinnost ... a tak jsme vyrazili a splnili ji. Samozřejmě jsme jich chtěli sestřelit co nejvíc. Já měl vždycky pocit, jako bych dal branku při fotbale ... nebo zabodoval při Rugby ... Možná to zní legračně, ale tak to bylo. Byli jsme mladí ... moc jsme nad tím nedumali, tak to bylo prostě nastavené." Později o Rudém baronovi: Rochford: "Mně to vždy připadalo, že si svého nepřítele nějak vybíral. Většina těch letadel, která sestřelil byla ... velmi pomalá." Režisér: "Podle vás to bylo nefér?" Rochford: "Ne, vůbec to nebylo nefér ne, bylo to tak správně." Režisér: "Jak to myslíte, vybíral?" Rochford: "Vybíral si ... pomalá letadla, která hlídkovala ... která vyhledávala dělostřelectvo. Mohl si je vybírat, protože byla pomalá."
URL : https://www.valka.cz/Rochford-Leonard-Henry-t218022#661525
Verze : 4
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.