A-18.20

     
Typ:
Type:
A-18
Výrobce:
Producer:
Aero, továrna letadel, dr. Kabeš
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1923
Výrobní číslo:
Construction Number:
18.20
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
13.06.1926 zničen při nehodě
13.06.1926 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
Letoun byl zničen při nehodě na letišti v Olomouci. Zahynul při ní čet. Otakar Beneš. 20 a poslední vyrobený exemplář. Airplane was destroyed at the accident on Olomouc airport. Pilot sgt. Otakar Beneš was killed.
Zdroje:
Sources:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/A-18-20-t219390#613820 Verze : 3
     
Stát:
Country:
Československo Czechoslovakia
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1923
Datum vyřazení:
Decommissioned:
13.06.1926
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.RRRR-13.06.1926 Letecký pluk 2
DD.MM.RRRR-13.06.1926 2nd Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR -
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.1923-13.06.1926 standardní (high visibility)
DD.MM.1923-13.06.1926 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-13.06.1926 Znak Leteckého pluku 2
DD.MM.RRRR-13.06.1926 The emblem of the military unit of the 2nd Air Regiment
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.1923-13.06.1926 standardní vojenská
DD.MM.1923-13.06.1926 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.1923-13.06.1926 zelená
DD.MM.1923-13.06.1926 hnědá
DD.MM.1923-1š.06.1926 kov, stříbrná
DD.MM.1923-13.06.1926 green
DD.MM.1923-13.06.1926 brown
DD.MM.1923-1š.06.1926 metalic, silver
Poznámka:
Note:
Letoun létal v klasické čs. kamufláži horních a bočních ploch v barvě zelené, hnědé a okrové, spodní plochy hliníkové. Výsostné znaky čs. praporové. Znak 2 LP na trupu. Aeroplane flying in clasic czechoslovakia camouflage on the upper and lateral sides in collours of green, brown and ocher, lower side was in the aluminum collor. The coat of arms was CS flag. Insignia of the 2nd Air Regiment was on both sides of the fuselage.
Zdroje:
Sources:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/A-18-20-t219390#613821 Verze : 2
Letoun až do června 1926 sloužil u Leteckého Pluku 2, kdy byl zničen na letišti Olomouc během nehody, která se udála dne 13. června 1926, přičemž zahynul pilot letounu četař Otto (Otakar) Beneš. Ten v rámci odstartoval v rámci přeletu do Malacek, kde se měl spolu s dalšími letci podílet na 7 denním střeleckém cvičení. Nicméně při odletu přibližně asi ve výšce 150 m provedl ostrou zatáčku o asi 180°, přičemž však měl nízkou rychlost pro takový manévr. Došlo tak zřejmě k přetažení a k pádu (sklouznutí) stroje po křídle, což se pilot snažil vybrat a dal plný výkon motoru, nicméně neměl dostatečnou výšku k zvládnutí krizové situace, a tak s letounem havaroval, přičemž utrpěl závažná zranění, kterým na místě podlehl.

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

A-18.20 - Zřícený letoun v areálu letiště
Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/P%C5%99edv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/AERO/A-18/A-18.20%20Olomouc/manip_IMG_4029A.JPG

Zřícený letoun v areálu letiště
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

URL : https://www.valka.cz/A-18-20-t219390#613828 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více