Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 316 příspěvků vloženo, 906 editováno a 317 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

699. noční bombardovací letecký pluk [1941-1942]

699th Night Bomber Aviation Regiment

699. nočný bombardovací letecký pluk

699-й ночной бомбардировочный авиационный полк (699 нбап)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    699. noční bombardovací letecký pluk 699th Night Bomber Aviation Regiment
    Originální název:
    Original Name:
    699-й ночной бомбардировочный авиационный полк
    Datum vzniku:
    Raised/Formed:
    DD.MM.1941
    Předchůdce:
    Predecessor:
    - -
    Datum zániku:
    Disbanded:
    12.04.1942
    Nástupce:
    Successor:
    699. dopravní letecký pluk 699th Transport Aviation Regiment
    Nadřízené velitelství:
    Higher Command:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Vzdušné sily Severozápadného frontu
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Air Force of the North-Western Front
    Dislokace:
    Deployed:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ?

    Velitel:
    Commander:
    DD.11.1941-12.04.1942 Mantorov, Semjon Ivanovič (Major / Mайор)
    Podřízené jednotky:
    Subordinated Units:
    Čestný název:
    Honorary Name:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyznamenání:
    Decorations:
    DD.MM.RRRR
    Poznámka:
    Note:
    - v bojujúcej armáde od 19.02.1942 do 12.04.1942 - in the Active Army from 19.02.1942 to 12.04.1942
    Zdroje:
    Sources:
    Zoznam č. 12 leteckých plukov vzdušných síl Červenej armády, ktoré boli súčasťou Bojujúcej armády počas Veľkej vlasteneckej vojny v r. 1941-1945, Príloha smernice generálneho štábu č. 170023 z 18. januára 1960 (Перечень No.12 авиационных полков военно-воздушных сил Красной Армии, входивших в состав Действующей армии в годы Великой Отечественной войны 1941-1945 гг., Приложение к директиве Генерального штаба от 18 января 1960 г., № 170023)
    http://podvignaroda.ru/?#id=150234708
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/220041#615176Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podľa obsahu návrhu na udelenie vyznamenania z mája 1943 major Mantorov velil 699. leteckému pluku od decembra 1941. V ďalšom návrhu z mája 1945 je už uvedené, že velil pluku od novembra 1941. Podľa všetkého tak velenie pluku prebral na prelome mesiacov november/december 1941.

    http://podvignaroda.ru/?#id=150234708
    http://podvignaroda.ru/?#id=25668762


    máj 1943

    máj 1945
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/220041#615177Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Premisa, že historické dáta je vždy potrebné overovať priamo u zdroja sa mi potvrdila aj v prípade 699. leteckého pluku. Na v zdroji uvedenej stránke, kde sú zverejnené zoznamy všetkých jednotiek zaradených do tzv. Bojujúcej armády, som za niekoľko rokov jej používania nezaregistroval žiadny chybný údaj. V prípade 699. leteckého pluku však k chybe predsa len došlo. Ako je vidieť z prvého scanu, 699. dopravný letecký pluk mal byť, podľa uvedenej webstránky, do 12.1.42 699. nočným bombardovacím plukom. Pri zväčšení a podrobnejšom preskúmaní scanu originálu zoznamu č. 12 (druhý obrázok) je však vidieť, že vinou slabej tlače sa na prvý pohľad číslica 4 javí ako číslo 1. Preto aj autor nižšie uvedenej stránky uviedol dátum 12.1.42, hoci správne má byť 12.4.42.

    www.teatrskazka.com

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/220041#615194Verze : 3
    MOD