M1A2C - modernizácia tankov M1A1 a M1A2 v rámci projektu System Enhanced Package, konkrétne vo verzii SEPv3. Projekt SEPv3 sa začal v roku 2015, prvé modernizované tanky boli dodané v roku 2017. Na verziu M1A2C boli spočiatku modernizované tanky M1A2 SEPv2, od januára 2019 sa rozbehla aj modernizácia starších uložených tankov M1A1 v celkovom počte 174 ks. Predbežne by malo byť po skončení prebiehajúcej modernizácie v roku 2021 k dispozícii 274 tankov M1A2C Abrams z celkom plánovaných 435 tankov.
Verzia M1A2C má oproti M1A2 SEPv2 lepšiu balistickú ochranu, zvýšenú spoľahlivosť, zníženú celkovú spotrebu paliva a celkom nový komunikačný systém (joint tactical radio system - JTRS) založený na najmodernejších technológiách.
Trup a veža tanku M1A2C majú integrovaný systém ochrany pred improvizovanými výbušnými zariadeniami (IED), tank môže byť vybavený prvkami reaktívneho, aj predstavného panciera. Na deaktiváciu elektronických roznecovačov IED nachádzajúcich sa v ohrozenom priestore pred a po bokoch tanku je tank vybavený systémom elektronického boja Crew Duke V3. Veža je vybavená dvojicou šesťhlavňových výmetníc dymových granátov M250 po stranách a dymová clona môže byť tiež vytvorená aj motorom vozidla.
Pohon tanku zabezpečuje plynová turbína Honeywell AGT1500 s výkonom 1100 kW. Tank je vybavený aj pomocnou energetickou jednotkou, zabezpečujúcou činnosť palubnej elektroniky a ďalších zariadení na mieste, bez potreby zapínať motor tanku, čo nielen redukuje možnosť odhalenía tanku vytváraným hlukom,a le aj znižuje celkovú spotrebu paliva počas bojovej činnosti zo stacionárneho postavenia.
Zdroj: ATM 2/2019; ISBN 1802-4823
M1A2C
Web autora : https://www.army-technology.com/
Verzia M1A2C má oproti M1A2 SEPv2 lepšiu balistickú ochranu, zvýšenú spoľahlivosť, zníženú celkovú spotrebu paliva a celkom nový komunikačný systém (joint tactical radio system - JTRS) založený na najmodernejších technológiách.
Trup a veža tanku M1A2C majú integrovaný systém ochrany pred improvizovanými výbušnými zariadeniami (IED), tank môže byť vybavený prvkami reaktívneho, aj predstavného panciera. Na deaktiváciu elektronických roznecovačov IED nachádzajúcich sa v ohrozenom priestore pred a po bokoch tanku je tank vybavený systémom elektronického boja Crew Duke V3. Veža je vybavená dvojicou šesťhlavňových výmetníc dymových granátov M250 po stranách a dymová clona môže byť tiež vytvorená aj motorom vozidla.
Pohon tanku zabezpečuje plynová turbína Honeywell AGT1500 s výkonom 1100 kW. Tank je vybavený aj pomocnou energetickou jednotkou, zabezpečujúcou činnosť palubnej elektroniky a ďalších zariadení na mieste, bez potreby zapínať motor tanku, čo nielen redukuje možnosť odhalenía tanku vytváraným hlukom,a le aj znižuje celkovú spotrebu paliva počas bojovej činnosti zo stacionárneho postavenia.
Zdroj: ATM 2/2019; ISBN 1802-4823
www.army-technology.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://www.army-technology.com/ |
M1A2C
Web autora : https://www.army-technology.com/