M923

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 575 příspěvků vloženo, 2055 editováno a 1266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

M923

    Avatar
    M923


    Valníkový automobil vycházející z typové řady M939, bez navijáku.

    (US DoD)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/22478#85064Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Technicko-taktická data


    M923
    Hmotnost prázdného vozidla: 9 806 kg
    Užitečné zatížení: 4 540 kg
    Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


    Rozměry:
    - délka: 7 803 mm
    - šířka: 2 477 mm
    - výška: 3 005 mm
    - rozvor: 4 547 mm


    Pohonná jednotka:
    - typ: Cummings NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec
    - maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min


    Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km



    M923A1
    Hmotnost prázdného vozidla: 10 067 kg
    Užitečné zatížení: 4 540 kg
    Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


    Rozměry:
    - délka: 7 887 mm
    - šířka: 2 474 mm
    - výška: 3 073 mm
    - rozvor: 4 547 mm


    Pohonná jednotka:
    - typ: Cummins NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec
    - maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min


    Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km



    M923A2
    Hmotnost prázdného vozidla: 9 502 kg
    Užitečné zatížení: 4 540 kg
    Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg


    Rozměry:
    - délka: 7 887 mm
    - šířka: 2 474 mm
    - výška: 3 073 mm
    - rozvor: 4 547 mm


    Pohonná jednotka:
    - typ: Cummins 6CTA8.3; vznětový, přeplňovaný, řadový šestiválec
    - maximální výkon: 240 k při 2 100 ot/min


    Průměrná spotřeba paliva: 38 - 43 l / 100 km
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/22478#85186Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jako všechny zavedené typy, odvozené od M939, existuje v několika verzích, lišících se, jak zde bylo zmíněno, zejména motorem, dále pojezdovým ústrojím a několika dalšími detaily.


    Jednotlivé verze lze velmi snadno zvnějšku rozeznat podle pneumatik, disků, tvaru nádrže na levé straně a uspořádání příslušenství na straně levé (jednotlivé odlišnosti platí stejně i pro další odvozené typy řady M939).


    Základní verze: běžná kola, vzadu dvojmontáž, nádrž plněná přímo shora, na pravé straně podvozku bedna na výstroj.


    Verze A1 přinesla změnu v podobě balónových kol s jednoduchou montáží vzadu a tuším, že i hydrauliky.


    A2 dostala kromě nového motoru i centrální dohušťování pneumatik, které je skryto pod typickým trojúhelníkovým krytem na předních a "boudičkou" na zadních discích kol.


    A3 se vizuelně liší jen jiným příslušenstvím, konkrétně bednou na výstroj, která je shodná s řadou M977 .


    Zajímavá tabulka doporučených rychlostí na jednotlivé převodové stupně:


    Transmission Range Selection Transfer Case Range Selection
    "L" Low Range "H" High Range
    "R" (reverse) 5 mph 5 mph
    "1" (first) 5 mph 12 mph
    "1-2" (second) 10 mph 25 mph
    "1-3" (third) 13 mph 33 mph
    "1-4" (fourth) 17 mph 43 mph
    "1-5" (drive) 22 mph 54 mph Idea Idea Idea Wink

    Bedna na výstroj, umístěná na rámu před zadními koly, je jediná vizuelní odlišnost, kterou jsem na tomto kusu A3 nalezl oproti A2...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/22478#85785Verze : 0
    Avatar
    Na první fotografii je M923 A1 (balonová kola bez krytů centrálního dohušťování). Kromě toho bych tipoval, že jde o vozidlo, používané USMC, kvůli úchytům na nevímco, umístěným na předním nárazníku (dvojice rovnoběžných trubek, poblíž uvazovacích ok). To jsem viděl mnohokrát, ale jen u USMC. K čemu to je ale nevím.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/22478#85787Verze : 0