Blitzkrieg II [2005]

Diskuse

Blitzkrieg II je síce ešte ďaleko (mal by vyjsť niekedy v prvej polovici roka 2005), ale všetci fanúšikovia jednej z najlepších stratégií z 2. svetovej vojny sú už určite nedočkavý, ako bude vyzerať pokračovanie ich obľúbenej hry, preto som sa rozhodol, že o ňom niečo napíšem.
Začnem oficiálnu stránku hry, na ktorej sa dá o hre dozvedieť viac - http://www.nival.com/blitzkrieg2
Najväčšou zmenou by mal byť prechod z 2D na 3D, čo by malo priniesť radikálne zlepšenie grafiky. Má sa zlepšiť aj hrateľnosť, umelá inteligencia protivníka, multiplayer, pribudne striedanie dňa a noci a tvorcovia by nemali zabudnúť ani na editor, pomocou ktorého si budeme môcť vytvoriť vlastné kolá.
Hra by mala obsahovať 4 kampane (približne 110 kôl Very Happy ) za klasické národy: Nemecko, ZSSR, rozdielom oproti predchádzajúcemu dielu bude samostatná kampaň za USA aj za Veľkú Britániu. Ovládať budeme môcť 270 rôznych jednotiek (60 jednotiek pechoty - pribudne napríklad aj pes Very Happy ). Budú tu aj špeciálne jednotky, ktoré budú mať unikátne vlastnosti, napr. Witttman, Pokryškin, či špeciálne jednotky, napr. 101st Airborne Division, Commandos atď.
Takže ak to autori vytvoria tak, ako to plánujú, tak sa skutočne máme na čo tešiť a nezostáva nám nič iné, ako čakať, kedy konečne Blitzkrieg II vyjde.
Zatiaľ sa dajú stiahnuť nejaké videá a screenshoty. Pre ukážku nejaký ten screenshot priložím aj ja:
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#87124 Verze : 0
Len dúfam, že to tvorcovia s pridávaním rôznych všeliakých vymožeností a zvláštnych vlastností neprehnali a nespravlil z toho nejakú zlátaninu. Confused
Jednotka sa im veľmi podarila, tak dúfam, že to správne namiešajú a bude to opäť poriadne válčenie Smile
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#87183 Verze : 0
Nemuselo by to být špatné. Snad bude nastavování kamery intuitivní a realita nebude moc trpět. První díl mě hodně bavil.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#89388 Verze : 0
Ono čo poznám ostatné hry, tak to automatické nastavovanie kamery je vždy dosť biedne a zväčša je na škodu. No veď uvidíme a keď budeme mať šťastie, tak si to možno na našej šope aj zahráme Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#89397 Verze : 0
Většinou stejně stačí to úplně první nastavení a hýbání je jenom taková efektní frajeřinka nebo když chceme vidět někoho schovaného za barákem.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#89475 Verze : 0
Nejaké nové informácie o hre Blitzkrieg II nájdete v prewieve.


Zaujímavé sú tie plánované dovednosti, nové taktické možnosti a zlepšenia umelej inteligencie. Som zvedavý, ako to bude vyzerať v praxi.


Na konci článku je zlá správa pre hráčov - opäť bol posunutý termín vydania hry, takže si ju budeme môcť zahrať až niekedy koncom roka 2005 (mne to až tak nevadí, radšej si niekoľko mesiacov počkám, ale nech to spravia poriadne Smile ).
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#99900 Verze : 0
Nový systém posil je docela zajímavý, disponuje jimi i nepřítel a hra má někdy spád. Grafika je pěkná, zvláště výbuchy jsou famózní. Trochu mě zklamala mise za Rusy, kde máte jedno KV, nějaké ty kaťuše, dvě PT děla a pěchotu zakopanou před vesnicí. A bez toho abyste vůbec sáhli na myš tuhle misi skoro až do konce dohrajete.


A ještě něco na závěr. S Američany jsem neplnil úkoly podle pořadí ale naopak a když jsem nakonec dobyl nádraží, měl jsem se bránit posilám nepřítele. Při běžném postupu by to nebylo nic zvláštního, neboť bych hned po dobytí nádraží odtáhl k dalšímu cíli, ale takhle jsem zůstal stát a přímo mezi mé tanky najížděli Němci a zmateně vybuchovali pod palbou i mých lehkých stuartů.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#127513 Verze : 0
rozhodně se vyplatí počkat na plnou verzi. - když to bude ještě před vánocemi tak to bude super.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#127515 Verze : 0
Tak ja by som dosť uvítal,keby sa zlepšila tá koordinácia útokov medzi tankami a obrnenou technikou a medzi pechotou. To mi dosť vadilo na pôvodnom Blitzkriegu,že tanky bežali do predu a pechota sa za nimi pachtila. V mestách to bol dosť problém lebo stačil jeden pajác s granátom a tank bol znehybnení. V Suddenovi dvojke bolo super,že sa dala zjednotiť rýchlosť,takže postupovali súčasne. Tiež bolo zaujímavé,že velitel s dalekohladom dokázal z vysokých budov obhliadnuť terén.
Tak dúfam,že Blitza 2 nepokazia,lebo to vyzerá zatial dobre a že naši kúpia nový komp Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#127545 Verze : 0
V prisunu posil me velmi zaujala ona super zbran... uz se tesim co to bude za nemce
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#127807 Verze : 0
Asi to bude taky nějaká obdoba velkého bombardovacího náletu jako u Američanů. Když jsem v demu viděl ten znak pro super zbraň, myslel jsem že to bude atomová bomba, ale to by nezapadlo třeba do roku 1940 Smile
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#134772 Verze : 0
jelikož právě provádím instalaci dvojky, tak vám potom poreferuji až se k té super zbrani dostanu
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#134894 Verze : 0
Blitz2 jsem očekával v napětím a doufáním, po odehraných hodinách tohoto víkendu cítím spíše rozčarování.
Kampaně za jednotlivého hráče jsou teď postaveny na jiném principu, už nejsou žádné core jednotky které si člověk šlechtil a vylepšoval po celou dobu války, to bylo částečně nahrazeno systémem velitelů pro jednotlivé druhy zbraní. Výhodou i nevýhodou je potom změněný přístup k jednotkám, které lze teď bezohledně nasazovat tam kde se dříve opatrně taktizovalo. Pokud si někdo dříve zakládal na tom že jeho core jednotky neutrpěly žádnou ztrátu za celou válku, tak na to bude muset zapomenout - masivnímu nasazení odpovídají i masové ztráty.
Výdobytky prvního dílu a jeho datadisků v rozšíření kampaní o úvodní fáze války - jako byla Zimní válka či Chalchyn-gol, či prosté tažení v Polsku jsou pryč - nevím jestli schválně jako příprava pro budoucí datadisky, nebo jako nedodělek - faktem zůstává, že Za SSSR začínáte bojovat v prosinci 1941 u Moskvy, za USA v lednu 1942 na Filipínách a za Němce v květnu 1940 ve Francii. V jednolivých kapitolách jsou omezené předdefinované boje na výběr, poté ať chcete či nechcete musíte dát historickou misi a pokračovat do další kapitoly. Sice je každý ukončený boj hezky graficky ztvárněn na mapě, ale to že mise jsou pevně předdefinované mi oproti původní dynamické generaci prvního dílu přijde jako krok zpět.
K vlastnímu boji - na začátku máte k dispozici nějaké základní jednotky a možnost přivolat posily. Počet povolání posil je omezený, stejně jako to které jednotky si můžete jako posilu zavolat. Někdy máte na výběr, jindy nikoli. Takže koordinace postupu tanků a pěchoty je sice pěkná vlastnost, ale pokud máte k dispozici výhradně jedno nebo druhé a máte prorazit pozice nepřítele se zakopanými děly a tanky kde se před nimi v zákopech mačká pěchota tak vám moc do smíchu nebude. To že mi z podpůrných zbraní chybí dělostřelectvo (alespoň v prvních kapitolách) jsem pociťoval jako silný nedostatek a to že je nemá nepřítel pro mě zase zakovou útěchou nebylo, stejně jako skutečnost že jsem zatím neměl misi kde bych měl k dispozici opravárenské vozidlo. Skutečnost kdy se mé zbytky jednotky po těžkých ztrátách stáhly zpět a úspěchem byl poškozený zakopaný tank nepřítele a zatímco já čekal na nové stroje z posil pro zopakování útoku a doražení načnutého byl nepřítel opraven natolik že se scénář prvního útoku opakoval s tím rozdílem že počet mých posil byl rychleji vyčerpán. Nebýt nasazení ukořistěných protitankových děl tak bych asi na téhle kapitole skončil.
Aktivní protiútoky nepřítele a dynamika přesouvání vojsk mohou mít velmi překvapivé důsledky, když ve svém týlu objevíte silné jednotky nepřítele a přesouvané posily se k na výchozí bod útoku dostanou oslabené a poškozené po bojích s proniknuvším protivníkem. Zásady konzentrace sil se potom budou hůře dodržovat když budete nuceni zajišťovat některé komunikační linie ve svém týlu. Ale toho si cením, přibližuje to simulátor více skutečnosti.
Co závěrem? O to jak dynamicky ožilo vlastní bojiště je ochuzena předefinované stavba kampaní. Nejvíce si tedy užijí ti kteří budou hru hrát po síti proti sobě. Hráči solo kampaní ať raději zapomenou na první díl a vychutnají si nové možnosti pestřejšího velení, které už nebazíruje pouze na tankových či kombinovaných operací. No však vy všichni tankový experti při misích kdy budete mít pouze pěchotu uvidíte jak je ten život pěšáka těžký a kratičký.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#135137 Verze : 0
No podle dema mě to přišlo takový trochu zběsilejší, nějaký opatrný postup v tomhle systému hry asi nemá smysl.
A oproti jedničce jsem trochu postrádal nějaké zásobování, došla munice a opravárenský vůz byl taky prázdný a nic, žádný skladiště. To abych spolíhal na posily. Jak je to v plné?
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#135339 Verze : 0
plná verze je stejná jako demo, skladiště jsem měl jen jednou, opravárenský vůz ještě nikdy
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#135349 Verze : 0
Aspon se bude muset vic premyslet, a nepouzivat tolik tezky dela, alias taktiku mesicni krajiny
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#135551 Verze : 0
nevite nekdo o nejakem modu do blitzu 2......nejlip tak ČSR 1938 Wink ?
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#157358 Verze : 0
moze mi niekto poradit ako hrat blitz 2 online? som bezradny neviem sa pripojit k hre na rebriku.
URL : https://www.valka.cz/Blitzkrieg-II-2005-t23004#202560 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více