Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 341 příspěvků vloženo, 1322 editováno a 360 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CAC CA-15 Kangaroo

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CAC CA-15 Kangaroo CAC CA-15 Kangaroo
    Originální název:
    Original Name:
    CAC CA-15 Kangaroo
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1946-DD.MM.1946 Commonwealth Aircraft Corporation Pty., Ltd., Fishermen´s Bend, Victoria
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1946-DD.MM.1946
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    04.03.1946
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3420 kg 7540 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4882 kg 10763 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5597 kg 12340 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    11.04 m 36ft 2,5in
    Výška:
    Height:
    4.32 m 14ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.5 m2 253 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Griffon 61 o výkonu 1517 kW
    čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček
    Rolls-Royce Griffon 61, power 2035 hp
    four-bladed constant-speed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    721 km/h v 8047 m 448 mph in 26400 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    24.9 m/s 4900 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,5 min do 6096 m 5,5 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11887 m 39000 ft
    Dolet:
    Range:
    1850.7 km 1150 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4087.7 km 2540 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x kulomet Colt-Browning kalibru .50" (12,7 mm), zásoba munice 200 ks nábojů na zbraň


    2x 454kg bomba
    10x neřízená raketa
    6x .50 in Browning machine gun, 200 rpg


    2x 1000 lb bomb
    10x unguided bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.airforce.gov.au
    http://www.airvectors.net/avp51_3.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/24087#89706Verze : 0
    Avatar
    CAC CA-15 Kangaroo


    Od roku 1943, ještě před zahájením sériové výroby licenčních Mustangů CA-17 a 18, pracovala CAC na novém stíhači vlastní konstrukce, který by nahradil Commonwealth Boomerang, ačkoli tehdy společnost neměla mnoho volných zdrojů a výzkum nešel příliš dobře. RAAF pak v roce 1944 vydalo specifikaci, volající po mnohem výkonnějším stroji než byl Mustang.
    Commonwealth původně zvažoval použít hvězdicový motor Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp, ale nebylo jisté, jestli jich seženou dostatečné množství pro sériovou výrobu, takže CAC nakonec zvolila řadový Rolls-Royce Griffon. V roce 1945 CAC postavila prototyp CA-15 s přeplňovaným motorem Griffon 61 o 1,520 kW poté, co si dva Griffony 61 zapůjčila z Británie. Sériové stroje pak měly dostat silnější Griffon 125, který byl tehdy ještě ve vývoji.
    CA-15 byl viditelně ovlivněn Mustangem, ale pouze základním uspořádáním, ne rozměry. Byl to dolnokřídlý, celokovový stíhač s řadovým motorem s válci do V a čtyřlistou vrtulí, s hlavním podvozkem v křídlech, zatahovaným směrem k trupu a zatažitelným ocasním kolečkem, lapačem chladiče umístěným pod trupem a kapkovitým překrytem kabiny. Výzbroj se skládala ze tří 12.7 mm kulometů Browning v každém křídle, ale byla předpokládána zástavba ještě dalších. Pod každým křídlem byl jeden podvěs pro 450 kg bombu nebo přídavnou nádrž, nebo pět kolejnic pro rakety. Jedna z nejnápadnějších zvláštností byl maličký překryt kabiny.
    První let CA-15 se uskutečnil 4. března 1946, pilotoval zkušební pilot Jim Schofield. Stroj, neoficiálně pojmenovaný "Kangaroo", předvedl výborný výkon, ale jeho ovládání bylo dost těžké a při vletu se také projevil očekávaný silný točivý moment vrtule. Složité bylo už dostat se do kabiny...
    10. prosince 1946 musel Lee Archer kvůli mechanickému selhání přistát se zataženým podvozkem, Pilot nebyl zraněn, ale letadlo bylo těžce poškozené. Mezitím už Kangaroo přišel o veškerou prioritu, protože slavily první úspěchy proudové stíhačky, a CAC proto dostala CA-15 znovu do vzduchu až na jaře 1948. 25. května Archer na Kangaroo při střemhlavém letu dosáhl rekordní rychlosti stroje 808.2 km/h. Při použití Double Waspu nebo Griffonu 125 by byly výsledky ještě lepší, ale přesto už na nové proudové stroje CA-15 nestačil. Další testy probíhaly až do jara 1950, kdy ale byl nakonec uzemněn kvůli nedostatku náhradních dílů a rozebrán. Motor byl vrácen do Británie.



    Zdroj:
    http://www.vectorsite.net/avp51_3.html
    wikipedia
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/24087#152754Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    www.raafmuseum.com.au/ raaf2/html/body_ca_15.htm

    www.adf-serials.com/ 2a62.shtml
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/24087#151277Verze : 0
    MOD
    Avatar
    CA-15 Kangaroo - schéma


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/24087#151267Verze : 0