Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 330 příspěvků vloženo, 1399 editováno a 316 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

McDonnell Douglas F-4F Phantom II

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    McDonnell Douglas F-4E Phantom II McDonnell Douglas F-4E Phantom II
    Originální název:
    Original Name:
    McDonnell Douglas F-4E Phantom II
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1973-DD.04.1976 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1973-DD.04.1976
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    175
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.05.1973
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    13757 kg 30329 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg 58000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    28030 kg 61796 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.71 m 38ft 5in
    Délka:
    Length:
    19.2 m 63ft
    Výška:
    Height:
    5.01 m 16ft 5,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    49.24 m2 530 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    569,2 kg/m2 116.58 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    MTU J79-MTU-17A MTU J79-MTU-17A
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2308 1) km/h v 11000 m 14341) mph in 36089 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    1,5 min do 9144 m 1,5 min to 30000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    16580 m 54400 ft
    Dolet:
    Range:
    2290.1 km 1423 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm se 639 náboji


    Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg:
    například:
    - 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder
    - 4x PLŘS AIM-120 AMRAAM (pouze modernizované stroje)
    - Mk.82 Snakeye
    - Matra 25ED
    - BAP-100/80
    - BL.755
    - AGM-65B Maverick
    - AN/ALQ-101
    - AN/ALQ-119
    - AN/ALE-38
    1x 20-mm M61A1 Vulcan cannon with 639 rounds


    16000 lb of ordnance:
    4x AIM-9 Sidewinder
    4x AIM-120 AMRAAM (modernised machines only)
    - Mk.82 Snakeye
    - Matra 25ED
    - BAP-100/80
    - BL.755
    - AGM-65B Maverick
    - AN/ALQ-101
    - AN/ALQ-119
    - AN/ALE-38
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    1) Mach 2,17

    Typ F-4F nahradil v Luftwaffe Lockheed F-104G Starfighter.
    V ramci programu "Peace Rhine" (1980) boli zmodernizovane, aby mohli nosit AGM-65 Maverick. V rokoch 1990 - 1992 boli stroje doplnene o novy pilotny priestor, polarny navigacny system, radiolokator APG-65, novy systém identifikace vlastní-cizí a rakety AIM-120A AMRAAM. V roku 2012 by mali byt nahradene strojmi Eurofighter Typhoon.
    1) Mach 2.17
    Zdroje:
    Sources:
    -


    McDonnell Douglas F-4F Phantom II
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#57553Verze : 0
    Avatar
    V první polovině osmdesátých let bylo rozhodnuto o modernizaci německých Phantomů, díky čemuž by tyto letouny mohly v řadách Luftwaffe sloužit až do příchodu Eurofighterů. V roce 1983 byl Spolkovým ministerstvem obrany schválen seznam modernizačních prvků. Tato modifikace je též známa pod označením ICE (Improved Combat Efficiency).


    Vlastní modernizace mající za cíl též prodloužit životnost draku, probíhala ve dvou fázích. První byla značena LA (probíhala od roku 1990) a měla zlepšit parametry Phantomů jako stíhacího bombardéru. V praxi to znamenalo zástavbu nového laserového inerciálního navigačního systému (LINS) od společnosti Honeywell, dále digitálního počítače CPU-143/A a nové kontrolní a zobrazovací jednotky pro obsluhu systému LINS.


    Ve fázi LA byly modernizovány všechny německé F-4F, do druhé fáze označené jako LV (probíhala od roku 1991) a mající za cíl zdokonalit parametry v oblasti leteckého boje se zapojilo 110 letounů. Zásadní změnu ve stádiu LV představovala zástavba radiolokátoru AN/APG-65 a integrace střel AIM-120 AMRAAM. Spolu s novým radarem byl montován i nový radom světle šedé barvy. Díky tomu tak lze na první pohled rozeznat letouny modernizované ve fázi LA a LV, protože Phantomy, které prošli jen modifikací LA mají radomy černé, jenž za sebou skrývají anténu radaru AN/APQ-120. To je případ i níže zobrazeného stroje 37+36, který svou aktivní kariéru zakončil v řadách eskadry JG 72 "Westfalen".
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#175707Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SIAD 2004

    McDonnell Douglas F-4F Phantom II
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#57547Verze : 0
    Avatar
    SIAD 2004

    McDonnell Douglas F-4F Phantom II
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#57548Verze : 0
    Avatar



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#175651Verze : 0
    MOD
    Avatar
    McDonnell Douglas F-4F Phantom II - exponát Múzea letectva v Košiciach.















    (©Norbert Mogyorósi)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#204569Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pridám ešte zopár fotiek rôznych detailov toho istého stroja.


















    (©Norbert Mogyorósi)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#204570Verze : 0
    MOD
    Avatar
    F-4F na stojánce Brněnského letiště - CIAF 2008
    Foceno vlastní rukou


    Na snímku je zachycen letoun 38+57 z výzbroje stíhací eskadry JG 71 "Richthofen" operující ze základny Wittmund. JG 71 je poslední operační jednotkou (kromě zkušebního střediska WTD-61) německého letectva užívající americké F-4F.


    upravil Martin Smíšek, 8.9.2008








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#279636Verze : 0
    Avatar
    Další z posledních mohykánů německého letectva, McDonnell Douglas F-4F-59-MC Phantom II, opět ze sestavy JG 71 Richthofen. Pod křídlem má letoun podvěšeny 2 přepravní kontejnery (Transportbehaelter / King Travel Pod) s maximální nosností 249 kg. Fotografie byla pořízena v létě 2008. (fotografie ©herr66)








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#286260Verze : 0
    MOD
    Avatar
    McDonnell Douglas F-4F Phantom II (38+33) také z JG 71 Richthofen německého letectva na Open Day 2009, Čáslav 23.5.2009

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#314137Verze : 0
    MOD
    Avatar
    McDonnell Douglas F-4F KWS Phantom II (38+28) z JG 71 Richthofen s výročním zbarvením.
    Nese zbarvení k 45. výročí zavedení typu do výzbroje Luftwaffe. Zbarvení odkazuje k jednotce Luftwaffeninstandhaltungsgruppe 21 na letišti Jever v městské části Upjever v Shortens, která prováděla údržbu strojů po dobu jejich služby.


    Nese nápisy:
    Na směrovce
    FELDWERFT 1967 - 1982
    LW WERFT 62 1982 - 2002
    LWINSTHGRP 21 2002-20??
    Na trupu
    45 JAHRE IN SHORTENS
    45 JAHRE LUFTFAHRZEUGINSTANDHALTUNG
    45 JAHRE FLUGSICHERHEIT
    a
    361 DI
    31 HPO
    23 PE



    Zkratky znamenají:
    361 DI - Depotinstandsetzung
    31 HPO - Hourly Postflight Inspection
    23 PE - Periodic Inspection


    1.5.2012 přílet na AP 2012.










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/2525#432478Verze : 0
    MOD