Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aeritalia G.91Y

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aeritalia G.91Y Aeritalia G.91Y
    Originální název:
    Original Name:
    Aeritalia G.91Y
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1966-DD.MM.1969 Fiat SpA, Divisione Aviazione, Caselle Torinese
    DD.MM.1969-DD.MM.197R Aeritalia SpA, Caselle Torinese
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1966-DD.MM.RRRR vyroben prototyp
    DD.MM.1968-DD.MM.RRRR sériová výroba
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    65 + 2 prototypy
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.12.1966 vzlet prototypu
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3900 kg 8598 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7800 kg 17196 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8700 kg 19180 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,01 m 29ft 6,72in
    Délka:
    Length:
    11,67 m 38ft 3,44in
    Výška:
    Height:
    4,43 m 14ft 6,4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,13 m2 195.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    General Electric J85-GE-13A o tahu 12,1 kN / 18,1 kN s přídavným spalováním General Electric J85-GE-13A, thust 2720 lbf / 4080 lbf with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3200 l 704 UK gal./845 US gal.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1110 km/h v 0 m 689.7 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    86.4 m/s 17000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11 min do 12000 m 11 min to 39370 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12500 m 41010 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3500 km 2174.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2 x 30 mm DEFA 552 (125 nábojů každý)
    1800 kg, 4 závěsníky pod křídlem
    2 x 30 mm DEFA 552 (125 rounds per gun)
    4000 lbs, 4 under-wing pylon stations
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Stroje sloužily v 101. skupině 8. křídla (101º Gruppo 8º Stormo) a v 13. skupině 32. křídla (13º Gruppo 32º Stormo) italského letectva. -
    Zdroje:
    Sources:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.91
    http://www.fighter-planes.com/info/g91.htm
    www.flugzeuginfo.net
    http://it.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G-91Y
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/25658#380195Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Aeritalia G91Y




    Jednomiestne taktické bojové a prieskumné lietadlo vyvinuté podľa požiadaviek Talianskych vzdušných síl na báze typu G91R. Do roku 1969 vyvíjané ako Fiat G91Y. Požiadavka na konštruktérov znela najmä zvýšiť dolet a bojové možnosti lietadla. Základný rozdiel G91Y od G91R je použitie dvoch motorov J85 umiestnených nad sebou v zadnej časti lietadla, kvôli čomu bola prepracovaná celá zadná časť. Dva motory umožnili lietadlu zvýšiť nosnosť a zlepšiť letové charakteristiky. Aby bol zabezpečený aj dostatočný dolet, počas preletu do bojového priestoru bol jeden motor vypnutý. Pre zväčšenie objemu paliva lietadlo používalo odhadzovateľné prídavné palivové nádrže na vonkajších závesníkoch. Predná časť lietadla a hlavňová výzbroj bola rovnaká ako u G91R (novších sérií) - 2 x 30mm kanón DEFA. Oproti G91R bola modernizovaná eletronická výzbroj, ktorá zahŕňala okrem iného aj palubný počítač, rádiolokátor, indikátor navedenia rakety na cieľ a ďalšie. Pre skrátenie vzletu bol inštalovaný raketový urýchľovač RATO, ktorý o polovicu skracoval dráhu potrebnú na vzlet. Kabína pilota bola prakticky totožná s cvičnou verziou G91T, ale nakoľko tam bol len jeden pilot, ušetrená hmotnosť bola použitá na zlepšenie pancierovej ochrany, hermetizáciu a klimatizáciu a tiež aj dovybavenie katapultovacim kreslom. Prvé dva prototypy vzlietli 27.12.1966. Počiatočná objednávka na 20 lietadiel bola neskôr rozšírená o ďalších 53 lietadiel. V skutočnosti bolo nakoniec vyrobených len 67 lietadiel (vrátane dvoch prototypov) a nebol realizovaný ani plánovaný vývoj dvojmiestnej cvičnej verzie G91YT. Do výzbroje boli lietadlá zavádzané od mája 1970. Pôvodne sa prepdokladalo vyradenie lietadla z výzbroje v roku 1987 (náhrada AMX), no nakoniec boli posledné lietadlá vyradené až v roku 1996.


    Z typu bola odvodená verzia G91YS s vylepšenou avionikou a doplnenými závesníkmi pre PLRS AIM-9 Sidewinder podľa požiadaviek Švajčiarska (prvý vzlet 16.10.1970). Vyrobený prototysp, sériová výroba sa nezačala, pretože Švajčiarsko nakoniec zaviedlo typ F-5 Tiger II.


    Zdroj: Mirovaja Aviacija 2009/02; DeAgostiny Moskva
    http://it.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G-91Y
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/25658#491337Verze : 0
    MOD
    Avatar
    G91Y italského letectva:




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/25658#194066Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stroj Aeritalia G.91Y ( MM6959/8-66MM6959/8-66)v barvách 101. skupiny 8. křídla (101º Gruppo 8º Stormo) vystavený v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/25658#380196Verze : 0
    MOD