SOV - BA-30

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - BA-30

    Avatar
    BA-30


    Polopásový obrněný automobil


    V 1937 se v N ATI pokusili vylepšit vlastnosti stávajících obrněných automobilů řady BA při jízdě v terénu. Byl zvolen polopásový podvozek odvozený od sériového šasi. Pokusné vozidlo dostalo název BA-30, karoserie vozidla byla odvozena od BA-20, ale nebyla zcela stejná, věž byla ze starších verzí BA-20 vyzbrojená kulometem DT ráže 7.62mm. Pásovou část NATI postavilo s s velkým hnacím a napínacím kolem, čtyřmi malými pojezdovými kolečky a jednou nosnou kladkou, jde o stejnou konfiguraci užitou u nákladního GAZ 60 zařazeného do rudé armády. Pásy byly ocelové s gumovými obložením (podle snímků se ale zdá že obložení gumou nebylo pravidlem). Vůz měl díky nízké váze dobré vlastnosti pro jízdu v terénu. Řízení bylo pomocí předních kol, které bylo stejně jako u BA-20 možno zaměnit v případě potřeby za lyže. Pro další zkoušky byla v roce 1937 vyrobena malá série BA-30. Koncepce vozidla byla sice přijata, ale k sériové výrobě nedošlo. Údajně bylo závadou že podobné terénní vlastnosti vykazovaly i těžké stroje BA-6 při nasazení pásů na zadní kola, ovšem při větší palebné kapacitě a nižší ceně. Tyto stroje byly i lépe pancéřované a mnohem rychlejší na silnici (po sundání pásů). Přes to že sériová výroba byla zamítnuta byl koncepce shledána hodnotnou a dále sledována, z toho důvodu bylo několik BA-30 prototypové série posláno k otestování do bojů zimní války s Finskem. Výsledky nasazení bohužel nejsou známy.

    TTD BA-30
    Konstrukční kancelář: NATI
    Posádka : 3 muži
    Výrobce : NATT/Vyšinskij závod
    Zařazení do služby : 1937 (jen zkušební stroje)
    Bojová váha : 4,600kg
    Rozměry :
    Délka : 4,94 m
    Šířka : 2,40 m
    Výška : 2,34 m
    Světlá výška : 0,30 m
    Pancéřování :
    Korba předek : 6 mm
    Korba boky : 4-6 mm
    Věž zepředu : 6 mm
    Věž boky : ?
    Výzbroj : lx7.62mmDT
    Zásoba munice : l 512 nábojů
    Odměr věže : 360°
    Motor : benzínový 4válec GAZ-M1
    Výkon : 50hp (37kW)
    Palivová nádrž : 115 litrů
    Řízení : předními koly
    Pneumatiky : 7.00-16
    Brzdy : bržděny byly pásy i přední kola
    Rádio: 71-TK-l (s rámovou anténou kolem korby vozidla)
    Výkony :
    Max. rychlost : 37 km/h (silnice)
    Dojezd : 253 km po silnici, 163 km v terénu
    Poměr výkon/váha : 10.9hp/t
    Tlak na půdu : 0.2kg/cm2
    Stoupavost : 32°


    Na fotkách jsou na blatníku uloženy lyže.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/26944#96094Verze : 0
    Avatar
    Ještě fotka ze strany, kde je lépe vidět uspořádání pásové části podvozku.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/26944#96114Verze : 0