Název: Name: | Kawasaki Ki-66a | Kawasaki Ki-66a |
Originální název: Original Name: | キ66 试作急降下爆击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1942-DD.04.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1942-DD.04.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4100 kg | 9039 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5750 kg | 12677 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,24in |
Délka: Length: | 11,200 m | 36ft 8,93in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,00 m2 | 365.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,12 kg/m2 | 34.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-115-I, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k), 809 kW (1 100 k) at 2 850 m, 691,4 kW (940 k) v h= 5 600 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček. | Nakajima Ha-115, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,115 hp for take-off, 1,085 hp at 9,350 ft and 927 hp at 18,370 ft, driving a three-blade metal constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 5600 m | 332.4 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 460 km/h v ? m | 285.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,17 m/s | 2198.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,5 min do 5000 m | 7,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm a 2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm (jeden ve hřbetním střelišti a druhý pohyblivý kulomet střílel výstřelnou štěrbinou dolů pod letadlo). Pumový náklad: na krátkou vzdálenost 500 kg, na delší vzdálenost 300 kg. | Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns mounted in a nose, one flexible rear-firing 0.303 in Type 89 Model 1 machine-gun in dorsal position and one flexible 0.303 in Type 89 Model 1 machine-gun firing through a ventral hatch. Bomb load: Normal 661 lb and maximum 1,102 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Armádní experimentální střemhlavý bombardér. | Army Experimental Dive Bomber |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X L+K 24/1984, str.28, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-66, Václav Němeček http://samoloty.ow.pl/str073.htm archiv autora |