Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 330 příspěvků vloženo, 1399 editováno a 316 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawasaki Ki 100-II Gošiki-sen [Tony]

Kawasaki Ki-100-II Goshiki-sen / 川崎 キ100II「五式戦」・五式戰鬥機二型

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawasaki Ki 100-II Kawasaki Ki 100-II
    Originální název:
    Original Name:
    キ100II(五式戰鬥機二型)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.08.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kagamigahara /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.08.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1945
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2700 kg 5952 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3670 kg 8091 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3825 kg 8433 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,000 m 39ft 4,43in
    Délka:
    Length:
    8,924 m 29ft 3,33in
    Výška:
    Height:
    3,750 m 12ft 3,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,00 m2 215.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    183,5 kg/m2 37.58 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Micubiši Ha-112-II Ru, vzduchem chlazený čtrnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k) a 919 kW (1 250 k) v h= 11 000 m.
    Vrtule trojlistá Sumitomo HS P-29 s konstantními otáčkami o průměru 3 048 mm
    Mitsubishi Ha-112-II Ru fourteen-cylinder air-cooled radial with turbocharged Ru-102, rated at 1,479 hp for take-off and 1,233 hp at 36,089 ft,
    driving a three-blade metal constant-speed Type Sumitomo HS P-29 propeller of 10 ft diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    535 l + 2x 200 l v přídavných nádržích 118 UK gallons and 2x 44 UK gallons in drop tanks
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    590 km/h v 10000 m 366.6 mph in 32808 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    401 km/h v 4000 m 249.2 mph in 13123 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    18,0 min do 10000 m 18,0 min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12800 m 41995 ft
    Dolet:
    Range:
    980 km 608.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1800 km 1118.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v trupu, po 120 nábojích.

    Pumy: 2x 250 kg pum pod křídly
    Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 in the uper nose, 120 rpg.

    Bomb load: Two 551 lb bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Zaměřovač: reflexní Type 4
    Radiostanice: Type 99 Model 3
    -
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X
    Famous Aircraft of The World, No. 23, Army Type 5 Fighter (Ki100), BunrinDo, Co., Ltd.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki100.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#99546Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kawasaki Ki-100-II
    キ100五式战斗机 / Goshiki Sentoki (Goshiki-sen) / Tony„Armádní stíhací letoun typ 5 model 2“


    Historie:
    Logickým vývojem úspěšného stíhacího letounu, jakým Goshiki-sen byl, byla snaha po dosažení dobrých výškových vlastností, aby mohl být nasazen proti výškovým bombardérům B-29, kterým se v Japonsku s úctou říkalo Bí-San.
    Cestou pro získání dobrých výškových vlastností byl motor přeplňovaný turbokompresorem. Pro krátkodobé zvýšení výkonu motoru byla do sání vstřikována směs vody a methanolu. Výkon motoru Ha-112-II Ru do výšky cca 7 000 m odpovídal typu Ha-112-II, ale ve vyšších výškách se již projevovalo účinnější přeplňování turbokompresorem Ru-102. Letoun tak získal na výkonu a v operační výšce B-29 (cca 10000 m) dosahoval max. rychlosti a ještě dobře stoupal.
    Rikugun Koku Hombu plánovalo produkci 120-140 letounů měsíčně, ale vše bylo spíše zbožné přání, turbokompresor pracoval při 20-25000 ot./min (psal se rok 1945!) a v Japonsku, díky blokádě, nebyl materiál, který by snášel velkou odstředivou sílu a vysoké teploty výfukových plynů, proto japonské turbokompresory nebyly spolehlivé.


    Použité prameny:
    Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
    William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
    William Green a Gordon Swanborough, Japanese Army Fighters, Part 2, Arco Publishing, 1. vydání, rok 1978, ISBN-10: 0668044276
    David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
    Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
    Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
    R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd., rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
    L+K č. 12/1972; Letadla 1939 - 45, Václav Němeček
    Maru Mechanic No.37 a 45.; Famous Airplanes of the World - Army Type 5 Fighter No.135 z roku 1983.
    Modelpres č.4: Kawasaki Ki-61 a Ki-100; Praha rok 1992
    http://www.vectorsite.net/avhien.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki100.html
    www.xs4all.nl
    http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=262
    http://www.cofe.ru/avia/K/K-20.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#126754Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Ki-100-II těsně po válce


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#99550Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Další fotografie Ki-100-II


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#99552Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kresba ukazuje detail výfuku turbokompresoru.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#134242Verze : 1
    MOD
    Avatar
    kokpit


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#169125Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kamufláž třetího prototypu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#99554Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek, pomocný náčrt spodní části trupu ukazuje uložení turbokompresoru


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28390#99549Verze : 1
    MOD