Jokosuka B4Y1 [Jean]

Yokosuka B4Y1 / 九六式艦上攻撃機
     
Název:
Name:
Jokosuka B4Y1 Yokosuka B4Y1
Originální název:
Original Name:
九六式舰上攻击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Naval Air Arsenal, Yokosuka, Yokosuka /
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota /
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 prototypů - Yokosuka
135 letadel - Mitsubishi
37 letadel - Nakajima
28 letadel - Hiro
205 letadel celkem / total
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2000 kg 4409 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3450 kg 7606 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3600 kg 7937 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
10,150 m 33ft 3,61in
Výška:
Height:
4,360 m 14ft 3,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,00 m2 538.2 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,00 kg/m2 14.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítivalec o vzletovém výkonu 618 kW (840 k) a 515 kW (700 k) v h= 1 200 m.
Vrtule dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 500 mm.
Nakajima Hikari 2 nine-cylinder air-cooled radial rated at 829 hp for take-off, and 690 hp at 3,937 ft,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 5,8in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
278 km/h v 3000 m 172.7 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v 1200 m 139.8 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,6 m/s 708.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,0 min do 3000 m 14,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
1574 km 978 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Torpédo o hmotnosti 800 kg, nebo pumy do hmotnosti 500 kg.
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for gunner.
Bomb load: one 1,764 lb torpedo, or 1,102 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九六式艦上攻撃機 - Kjúroku šiki kandžó kógekiki - Námořní palubní útočný letoun typ 96
Spojenecké kódové jméno: Jean
九六式艦上攻撃機 - Kyúroku shiki kanjó - kógekiki - Navy Type 96 Carrier Attack Plane
Allied Code Name: "Jean"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1., Cheb: Svět křídel, rok - 1994.str.38-40, ISBN 80-85280-26-4
http://www.aviastar.org/air/japan/yokosuka_b4y.php
http://www.combinedfleet.com/ijna/b4y.htm
http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm
http://www.airwar.ru/enc/bww2/b4y.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101098 Verze : 0
Yokosuka B4Y1
- / - / Jean
九六式舰上攻击机 / - / palubní torpédový bombardér typ 96


Historie letounu:
Na základě technických požadavků námořního letectva 9-Shi z roku 1934 brzy nato vzniká projekt pozemního a palubního torpédového bombardéru B4Y. V roce 1935 vzlétl první prototyp s řadovým motorem Hiro Type 91-I o výkonu 620 koní, druhý a třetí prototyp je poháněn hvězdicovým Nakajima Kotobuki 3 o 715 koních. Teprve čtvrtý a pátý prototyp je vybaven motorem, který poháněl i pozdější sériové letouny.
V soutěži se utkal s konkurenčními typy Mitsubishi B4M1 a Nakajima B4N1 a z této soutěže vyšel jako vítěz, vyzdvihována byla jednoduchost řízení a dobré výkony.
U jednotek sloužily od roku 1937 až do konce roku 1940, kdy však již byly zastaralé, během služby patřily však mezi oblíbené letouny a japonskou propagandou byly často fotografované. Ve službě byly na lodích Akagi, Kaga, Hosho, Ryujo a Soryu, u pozemních 13.Kokutai a 15. Kokutai. Svůj úkol splnily bezezbytku, překlenuly dobu přechodu od zastaralých letadel k moderním jednoplošníkům.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101099 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/b4y.html

Jokosuka B4Y1 [Jean] -


Jokosuka B4Y1 [Jean] -


Jokosuka B4Y1 [Jean] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#572880 Verze : 0
Fotografie za letu
Jokosuka B4Y1 [Jean] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101102 Verze : 0
Kamufláž z roku 1938 letadlová loď Kaga
Jokosuka B4Y1 [Jean] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101103 Verze : 0
Trojpohled
Jokosuka B4Y1 [Jean] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101101 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více