Jokosuka MXY7 22 Óka [Baka]

Yokosuka MXY7 Model 22 Ohka / 桜花22型 (MXY7)
     
Název:
Name:
Jokosuka MXY7 model 22 Yokosuka MXY7 Model 22
Originální název:
Original Name:
桜花22型 (MXY7)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~50
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
jiný other
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
jiné other
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
545 kg 1202 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1450 kg 3197 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
4,120 m 13ft 6,19in
Délka:
Length:
6,880 m 22ft 6,87in
Výška:
Height:
1,150 m 3ft 9,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
4,00 m2 43.06 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
362,50 kg/m2 74.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
motokompresorový motorjet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Cu-11 o tahu 1,96 kN Tsu-11 thrust 550 lbf.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
444,5 km/h v 4000 m 276.2 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 3500 m 248.5 mph in 11483 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
130 km 80.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
160 km 99.4 mi
Výzbroj:
Armament:
nálož o hmotnosti 600 kg explosive charge weighing 1,323 lb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Maximální rychlost ve střemhlavém letu 925 km/h


Druhá verze sebevražedného letounu MXY7 označena jako model 22, měla odstranit přílišnou závislost na nosném letounu. Mnoho letadel Óka model 11 bylo sestřeleno ještě před vypuštěním z nosné Betty, raketový motor vydržel hořet 10-12 s. Konstruktéři do trupu namontovali motokompresorový motor Cu-11, čímž sice zvýšili dolet na 110 - 160 km, letoun však byl odlehčen, nálož byla poloviční (600 kg), zmenšilo se rozpětí a tak letounek již nemohl téměř manévrovat a jeho pádová rychlost byla 320 km/h. Nosným letounem měl být Jokosuka P1Y3 33.
Terminal dive velocity 575 mph


The Model 22 was designed to overcome the short range problem by using a thermojet engine the Tsu-11. This engine was successfully tested, and 50 Model 22 Ohkas were built at Yokosuka to accept this engine. The Model 22 was to be launched by the more agile Yokosuka P1Y3 Ginga P3Y3 33 "Frances" bomber, necessitating a shorter wing span and much smaller 1,320 lb warhead.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
René J. Francillon Ph.D., Mitsubishi G4M "Betty" and Ohka Bomb, Aircraft in Profile, Vol. 9., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971, ISBN 0-85383-018-5.
David Herbert Donald, Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes Noble Books, rok 1998, ISBN-13: 978-0760705926
Ivo Pejčoch, Kugisho Ohka, HPM č. 4/1998, ročník VIII., str. 8 – 14, ISSN 1210-1427
L+K 23/1973, Václav Němeček, Letadla 39 - 45, Jokosuka MXY7
http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm
koapp.narod.ru
wgordon.web.wesleyan.edu
wgordon.web.wesleyan.edu
http://base13.glasnet.ru/aoj/yo/mxy7.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html
http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-30.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#101500 Verze : 0
Yokosuka MXY7 Model 22
櫻花 - Oka / Baka
特殊攻击机 / - / Námořní sebevražedný útočný letoun typ Oka model 22



Historie: Ohku model 11 nesl Mitsubishi G4M2e což byl dosti těžký a rozměrný bombardér, Oka samotná neměla dlouhý dolet, ve své podstatě to byl kluzák, raketové motory se používaly jen v závěrečné fázi letu pro zrychlení zteče. Američané našli jednoduchou taktiku - stíhačky jednoduše zvětšily okruh, kde hlídkovaly a sestřelovaly Betty ještě před odhozením Ohky. Kaigun Koku Hombu proto stanovilo požadavek na:
1.) prodloužení doletu Oky
2.) výměnu nosiče za rychlejší a obratnější typ P1Y3 33
Konstruktéři Oku 22 odlehčili, hmotnost nálože byla zmenšena na 600 kg a motor byl použit motokompresorový proudový CU-11 o tahu 1,98 kN.
Dolet se prodloužil na 110-130 km, motor však disponoval slabým tahem, tato verze Ohky byla podmotorovaná, což ve spojení s malým rozpětím by asi pilotovi nedávalo mnoho šancí ke složitějším manévrům při výběru cíle v bojových podmínkách. Z tohoto důvodu měly být pod křídlo namontovány pomocné raketové motory. Výroba probíhala v podzemních dílnách. K bojovému nasazení nedošlo.


Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/yoko_ohka.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html
archiv autora

.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#101522 Verze : 0
Ohka model 22 fotografie.
Jokosuka MXY7 22 Óka [Baka] -


Jokosuka MXY7 22 Óka [Baka] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#103061 Verze : 0
Zajímavá fotografie na zadní část Ohky 22
Jokosuka MXY7 22 Óka [Baka] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#117544 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek motokompresorové Ohky model 22
Jokosuka MXY7 22 Óka [Baka] -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#103060 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více