Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši Baika

Kawanishi (Baika) / 川西「梅花」

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši Baika Kawanishi Baika
    Originální název:
    Original Name:
    川西 梅花
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nišinomija /
    Období výroby:
    Production Period:
    02.07.1945-15.08.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    pouze projekt
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    odhazovací jettisonable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    750 kg 1653 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1430 kg 3153 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    6,600 m 21ft 7,83in
    Délka:
    Length:
    7,000 m 22ft 11,58in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    7,59 m2 81.7 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    186,00 kg/m2 38.1 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pulzační pulse-jet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maru Ka-10 o tahu 300 kg (2,9 kN) Maru Ka-10 of thurst 660 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    600 l 132 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    648 km/h v 2000 m 402.6 mph in 6562 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    485 km/h v 600 m 301.4 mph in 1969 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,9 min do 2000 m 3,9 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2000 m 6562 ft
    Dolet:
    Range:
    276 km 171.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    nálož o hmotnosti 260 kg A 550 lb explosive warhead
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    梅花 - Baika – Švestkový květ (jap.)


    Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené.


    Existovaly tři projekty:
    1.) vzlet ze země probíhal pomocí startovacích raket na odvoditelném podvozku, motor je vzadu nad kabinou.
    2.) vzlet z katapultu ponorky, bez podvozku, motor je mírně posunut vzad
    3.) start z letadel Nakajima G8N1 nebo Yokosuka P1Y, bez podvozku, motor je pod trupem.

    Tah motoru je v některých pramenech (Tadeusz Januszewski) udáván s hodnotou 360 kg (3,53 kN).


    梅花 - Baika – Plum Blossom


    All performance parameters are only calculated.


    Type I - Pulsejet intake located above and behind the cockpit, droppable landing gear. Intended for conventional take off on own power (possibly with the help of droppable rocket boosters).
    Type II - Similar to Type I, but with pulsejet moved forwards, no landing gear. Intended for submarine launch.
    Type III - Pulsejet mounted ventrally, no landing gear. Presumably, this version was intended to be air-launched by medium bombers such as the Mitsubishi G4M, Nakajima G8N or Yokosuka P1Y.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    Josef Novotný, Causa kamikaze, 1. Vydání, Naše vojsko, 1991, ISBN: 80-206-0066-3
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28825#324698Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Kawanishi Baika


    梅花 / Baika / -
    - / - / Experimentální speciální útočný letoun Baika


    Historie:


    - Japonské námořní letectvo (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu), v únoru 1945 udělilo priority projektům, které měly zabezpečit ochranu ostrovů před vyloděním spojeneckých sil na mateřské ostrovy, nebo případně měly napomoci zničit již vybudované předmostí a již vyloděné spojenecké síly zatlačit zpět do moře. Pro tento úkol bylo vypracováno značné množství projektů v oblasti lodí a člunů, pozemní techniky a také letadel. Velmi často byly navrhovány sebevražedné zbraně. Kaigun Kōkū Hombu v kategorii sebevražedných letadel byly upřednostněny dva projekty.
    - Prvním byl projekt Námořního arsenálu v Jokosuce (Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsuho, Yokosuka) označený Ohka 43A, který měl být poháněn proudovým motorem Ishikawajima Ne-20.
    - Druhým projektem měl být jednoduchý sebevražedný letoun Baika, který měl být poháněn konstrukčně jednodušším a tím také levnějším - pulzačním motorem Maru Ka-10.


    - Japonský průmysl byl v té době těžce poničen americkým bombardováním, mnoho kvalifikovaných dělníků bylo odvedeno do ozbrojených sil a navíc ještě chyběly mnohé suroviny pro výrobu letadel. Několika japonským ponorkám se však podařilo dopravit do Japonska výrobní dokumentaci německých letadel, motorů a zařízení, které Japonci v Německu zakoupili. Japonci doufali, že pomocí těchto podkladů se jim podaří zhotovit celou řadu velice užitečných letadel a zbraní, které Japonsko zachrání před očekávanou invazí.


    - Jednou z takových byla výkresová dokumentace létající pumy Fieseler Fi-103 a proudového „lidového stíhače“ Heinkel He-162. S dokumentacemi se začali seznamovat na tokijské univerzitě profesoři Taichiro Ogawa a Ichiro Tani. Na jejich základě vznikl projekt označený jako Baika (Švestkový květ). Nedá se tedy hovořit o nějaké kopii německé pilotované střely Fieseler Fi 103 Reichenberg IV.


    - Projekt sebevražedného letounku zaujal velitelství námořního letectva svou jednoduchostí a navíc byl předpoklad pro jeho snadnou obsluhu a pilotáž.


    - Motor Maru Ka-10 byl navržen dle německého vzoru - motoru Argus 109-014. Pulsační motor je obecně z konstrukčního hlediska velmi jednoduchý a pokud navíc měli japonští konstruktéři funkční a ověřený motor, jakým německý Argus bezpochyby byl, existoval předpoklad v jeho rychlé a snadné zavedení do výroby, jedinou vadu spatřovali japonští inženýři v silných vibracích, které by se přenášely do trupu letounu.


    - 5. srpna 1945 se sešli zástupci Kaigun Kōkū Hombu (admirálové Wada a Katahira), profesoři Nakanishi, Ogawa a Kihara a ředitel společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha (dále jen Kawanishi) pan Katachiro. Posledně jmenovaný byl na schůzku přizván, protože Kawanishi měla sebevražedné letounky vyrábět a zabezpečit jejich výrobu u celé řady malých továren a drobných dodavatelů.
    Společnost Kawanishi by také zodpovídala za řadu zde stanovených termínů pro výrobu letadel. Bylo třeba zabezpečit výrobní výkresy, zhotovit a otestovat prototypy a připravit a rozjet sériovou výrobu, která měla začít koncem října roku 1945!


    - 8. srpna proběhla druhá schůzka, byl zde ustanoven tým šedesáti konstruktérů, které měl řídit inženýr Tamenobu. Konstruktéři měli přijít do sídla Kawanishi, do něsta Naura ve třech vlnách, většinou se jednalo o převelené konstruktéry z 第一海軍航空技術廠 - Dai-Ichi Kaigun Kōkū Gijutsu-shō (1st Naval Air Technical Arsenal)- jokosuckého námořního arsenálu a skutečně a skutečně, 11. srpna přijelo deset konstruktérů a 15. srpna přijelo dalších patnáct lidí. Práce na prototypech Baiky však už nebyly ani započaty.


    - Letounek Baika měl být údajně vyráběn ve třech variantách, první a nejdůležitější variantou měl být letoun, který měl vzlétat ze země na odhazovacím podvozku, vzlet měl proběhnout pomocí startovacích raket. Po startu měl pilot vyhledat vhodný cíl, zamířit na cíl letounem a …
    Druhá varianta měla startovat z ponorek pomocí katapultu, cílem měly být nepřátelské lodě, především letadlové, nebo nepřátelské námořní základny a sklady materiálu a pohonných hmot.
    Třetí a poslední variantou měl být letounek vypouštěný za letu z letadel, jako o možných nosičích bylo uvažováno o bombardérech P1Y3, G4M a G8N1.


    - Ještě jedna konstrukční zajímavost, která stojí za zmínku, Baika měla být na zemi složitelná, široká poté měla být do 3 600 mm, dlouhá do 8 500 mm a výška neměla přesáhnout 4 000 mm. Toto řešení mělo zlepšit manipulaci, skladování a přepravu letounu.


    - Informace o těchto verzích je nutno brát jako zajímavou informaci, stále se jednalo jen a pouze o nehotový projekt.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28825#324696Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Samovražedná pilotovaná puma Kawaniši Baika


    Projekt vychádzal z nemeckej pilotovanej okrídlenej pumy V-1 Reichenberg.Koncom roku 1944 bola nemeckou ponorkou do Japonska dopravená výkresová dokumentácia a jeden pulzačný motor Argus As 109-014.Projektu sa ujal prof.Ičiro Tani a Tajčiro Ogawa z Leteckého inštitútu v Tokiu.Spoluprácu zahájili s Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha.
    vznikol malý dolnoplošník s pulzačným motorom nad trupom za kabínou pilota.Štart mal prebehnúť s použitím odhadzovacieho podvozku.Okrem tejto klasickej konštrukci boli v pláne i ďalšie modifikácie napr.s motorom pod trupom.
    Projekt tejto najvýkonnejšej samovražednej zbrane nebol dokončený.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/28825#101517Verze : 0
    MOD