Název: Name: | Micubiši A5M1 | Mitsubishi A5M1 |
Originální název: Original Name: | 九六式一号艦上戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.06.1937 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.06.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1075 kg | 2370 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1500 kg | 3307 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,710 m | 25ft 3,54in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 84,27 kg/m2 | 17.26 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 KAI 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 463 kW (630 k) v h= 1 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm. | Nakajima Kotobuki 2 KAI 1 nine-cylinder air-cooled single-row radial, rated at 572 hp for take-off and 621 hp at 4,920 ft, driving a two-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 8ft 9,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 l | 72.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 406 km/h v 2100 m | 252.3 mph in 6890 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 375 km/h v 1500 m | 233 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | 8,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9450 m | 31004 ft |
Dolet: Range: | 705 km | 438.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Type 89 ráže 7,7 mm, každý se zásobou 500 nábojů. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-guns in the upper fuselage decking, 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九六式一号艦上戦闘機 -Kjū roku-šiki iči-gō kandžó sentó-ki - Námořní palubní stíhací letoun Typ 96 Model 1 Spojenecké kódové jméno: Claude První sériová verze s otevřenou kabinou. | 九六式一号艦上戦闘機 - Kyū roku-shiki ichi-gō kanjō sentō-ki - Navy carrier-based fighter Type 96 Model 1 Allied Code Name: "Claude" The first production model with open cockpit. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Monografie, Václav Balous L+K č. 2/65, Letadla 1939-1945, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |