Název: Name: | Micubiši Ka-14 (1. prototyp) | Mitsubishi Ka-14 (1st prototype) |
Originální název: Original Name: | 九試単座戦闘機(カ-14) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1. z šesti prototypů | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.02.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1040 kg | 2293 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1373 kg | 3027 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,670 m | 25ft 1,97in |
Výška: Height: | 3,270 m | 10ft 8,74in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,20 kg/m2 | 15.81 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 5, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 405 kW (550 k) a 441 kW (600 k) v h= 3 100 m. Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm. | Nakajima Kotobuki 5 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 542 hp for take-off and 596 hp at 10,170 ft, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6,17in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 200 | 45 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444 km/h v 3200 m | 279.6 mph in 10499 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,9 min do 5000 m | 5,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9450 m | 31004 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | zástavba zbraní nedoložena | Development of weapons undocumented. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 九試単座戦闘機(カ-14)- Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Námořní palubní stíhací letoun 9-Ši (Ka-14). V průběhu zkoušek se objevily problémy s motorem, zejména reduktor byl zdrojem častých závad, na další prototypy byly instalovány jiné motory. Problémy s nestabilitou byly vyřešeny instalací odštěpných vztlakových klapek. Tento prototyp lze rozlišit podle křídla lomeného do W. | 九試単座戦闘機(カ-14)- Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Naval carrier-borne fighter 9-Shi (Ka-14). |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude, L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |