Název: Name: | Dassault Mirage G.8 | Dassault Mirage G.8 |
Originální název: Original Name: | Dassault Mirage G.8 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1971-DD.MM.1972 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1971-DD.MM.1972 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.05.1971 G.8.01 13.07.1972 G.8.02 | |
Osádka: Crew: | 1/2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 23800 kg | 52470 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,001) m | 42 ft 7 ¾ in1) |
Délka: Length: | 16,80 m | 55 ft 1 ⅜ in |
Výška: Height: | 4,56 m | 14 ft 11 ½ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,00 m2 | 398.26 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | SNECMA Atar 9K-50 o tahu 49,18 kN / 70,59 kN s přídavným spalováním | SNECMA Atar 9K-50, thrust 11055 lbf / 15870 lbf with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2484 km/h v 15000 m | 1543 mph in 49213 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 233,3 m/s | 45925.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | ? | ? |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) minimální rozpětí 8,70 m Vývoj Mirage G s meniteľnou geometriou krídel pokračoval v roku 1968 vývojom zdokonalenej Mirage G4. V roku 1968 francúzska vláda zmenila svoje požiadavky pre stroj s meniteľným uhlom šípu krídla na dvojmotorové lietadlo. Firma Dassault preto začala práce na dvojmotorovom lietadle označovanom ako Mirage G4. Malo ísť o taktický bombardér schopný niesť nukleárnu bombu alebo veľké množstvo klasických bômb. Útoky mali byť vykonávané letom vysokou rýchlosťou v prízemných výškach. V Dassaulte začali so stavbou dvoch prototypov vybavených motormi Atar 9K-50. Neskôr sa pre dosiahnutie vyšších výkonov plánovala ich náhrada motormi Snecma M53. Prototypy však boli dostavané ako nová verzia Mirage G8. Postavené boli dva prototypy, jeden jednomiestny a jeden dvojmiestny. Oba boli dvojmotorové, vybavené motormi Atar 9K-50. Prvý vzlietol dvojmiestny G8 01 8.mája 1971. Jednomiestny G8 02 ho potom následoval 13. júla 1972. Jednomiestny stroj bol vybaveny navigačným systémom z lietadla Milan. V roku 1973 bolo ale lietadlo vyhodnotené ako príliš drahé a príliš ťažké a nehodiace sa pre potreby francúzskeho letectva. Ďalší vývoj bol preto ukončený. | 1) fully spread; 28ft 6.5in fully swept |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. www.dassault-aviation.com www.aviafrance.com www.aviafrance.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.dassault-aviation.com