Kawasaki Ki 45 KAIa Torjú [Nick]

Kawasaki Ki-45 KAIa Toryū / 川崎 キ45改甲 「屠龍」・ 二式複座戦闘機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-45 KAIa Kawasaki Ki-45 KAIa
Originální název:
Original Name:
キ45改甲 二式複座戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1942-DD.MM.194R Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
DD.09.1942-DD.MM.194R Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 155
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3695 kg 8146 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5276 kg 11632 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5500 kg 12125 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,020 m 49ft 3,34in
Délka:
Length:
10,400 m 34ft 1,44in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,03 m2 344.44 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
164,72 kg/m2 33.74 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi Ha-102, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794 kW (1 080 k), 772 kW (1 050 k) v h= 2 800 m a 698 kW (950 k) v h= 5 800 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm.
Mitsubishi Ha-102 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,065 hp for take-off, 1,036 hp at 9,200 ft and 937 hp at 19,030 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 8,15in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 450 l + 2x 200 l v přídavných nádržích. 319 UK gallons and 88 UK gallons in two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
539.9 km/h v 5575 m 335,5 mph in 18290 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,3 m/s 2421.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,28 min do 4645 m 6,28 min to 15240 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10730 m 35203 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2260 km 1404.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-3 ráže 20 mm, uložený v tunelu pod trupem, 100 granátů (2x 50),
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v přídi, po 250 nábojích a
1x pohyblivý kulomet Type 98 v zadní části kabiny, 1 050 nábojů (14x 75).
Noční stíhač - úprava:
1x pevný kanón Ho-3 ráže 20 mm, uložený v tunelu pod trupem, 100 granátů (2x 50),
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v přídi, po 250 nábojích a
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm pro střelbu šikmo vzhůru.
One fixed forward-firing 0.79 inch Ho-3 cannon in a ventral tunel,
two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in nose mounted 250 rpg and
one flexible rearward-firing 0.312 inch Type 98 machine-gun for observer, 1,050 rounds (14x 75).
Night fighter - modified:
One fixed forward-firing 0.79 inch Ho-3 cannon in a ventral tunel,
two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in nose mounted 250 rpg and
two fixed oblique-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in fuselage-mounted.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
二式複座戦闘機改甲 - Nišiki fukuza sentoki Kai Kou - „Armádní dvoumístný stíhací letoun Typ 2 Model KAIa“
屠龍 - Toryu - Zabíječ draků
Spojenecké kódové jméno: Nick
二式複座戦闘機改甲 - Nishiki fukuza sentoki Kai Ko - Type 2 Two-Seat Fighter Model Kaia
屠龍 - Toryu - "Dragon Slayer"
Allied code name: "Nick".
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
René J. Francillon Ph.D., The Kawasaki Ki-45 Toryu (Aircraft in Profile no. 105). Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966 No ISBN
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, USA-Japonsko. Olomouc, Votobia, 1996, 88 s. ISBN 80-7198-091-9
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-KAIa-Torju-Nick-t29409#104558 Verze : 0
Kawasaki Ki-45 KAIa (Ko)
屠龍 / Toryu / Nick
二式複座戦闘機 / Nishiki fukuza sentoki / „Armádní dvoumístný stíhací letoun Typ 2 Model KAI Ko“



Historie a operační nasazení : Kawasaki Ki-45 KAIa se poprvé objevily na barmském a čínském bojišti, to byl podzim 1942. Jednalo se letadlo obratné a dobře ovladatelné a jeho nástup byl úspěšný, tedy pokud bylo smysluplně nasazeno. Ještě lepších výsledků však Nicky dosahovaly na Nové Guinei, kde se velmi dobře osvědčily proti americkým bombardérům B-24. Zde bylo u Ki-45 poprvé použito kulometů Ho-103 ráže 12,7 mm. Dva kulomety tohoto typu byly vestavěny za pilotní kabinu a střílely šikmo vzhůru. Verze Kawasaki Ki-45 KAIc měla v této pozici dva kanóny Ho-5 ráže 20 mm.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-KAIa-Torju-Nick-t29409#108045 Verze : 0
Náčrtek Ki-45-I KAIa
Kawasaki Ki 45 KAIa Torjú [Nick] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-KAIa-Torju-Nick-t29409#109708 Verze : 0
Kamufláž - pohled zboku na Kawasaki Ki-45-IKAIa a fotografie
Kawasaki Ki 45 KAIa Torjú [Nick] -


Kawasaki Ki 45 KAIa Torjú [Nick] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-KAIa-Torju-Nick-t29409#107451 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více