Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam]

Mitsubishi A7M1 Model 11 Reppū / 十七試艦上戦闘機(A7M1)「烈風」
     
Název:
Name:
Micubiši A7M1 11 Mitsubishi A7M1 11
Originální název:
Original Name:
十七試艦上戦闘機/試製烈風
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.05.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
06.07.1942-DD.05.1944 zadání zakázky - dokončení prototypu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
06.05.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3110 kg 6856 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4410 kg 9722 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,995 m 36ft 0,87in
Výška:
Height:
4,280 m 14ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,86 m2 332.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,90 kg/m2 29.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima NK9K Homare 22 (Ha-45-22) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1471 kW (2000 k) a výkonu 1155 kW (1570 k) v 6850 m
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3600 mm
Nakajima NK9K Homare 22 eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,973 hp for take-off, and 1,549 hp at 2,2474 ft.
Driving a four-blade constant-speed metal propeller of Diameter 11ft 9.75in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
910 l + 2x 350 l v přídavných nádržích internal fuel 200 UK gallons
drop tanks 2x 77 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
574 km/h v 6190 m 356.7 mph in 20300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,54 min do 6000 m 9,54 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
920 km 571.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1570 km 975.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Type 3 ráže 13,2 mm se 400 náboji na hlaveň
2x kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň (vše v křídlech)
Pumový náklad: 2x 250 kg
Two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns wing-mounted, 400 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 model 2 cannons wing-mounted, 200 rpg
Bomb load: two 551 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Palubní stíhací letoun



Podrobně popsáno: https://www.valka.cz/10674-Mitsubishi-A7M-Reppu-Sam
carrier-borne fighter
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1971, Letadla 39-45
AJ Press číslo 7
http://base13.glasnet.ru/aoj/mi/a7m.htm
www.aviastar.org
http://www.combinedfleet.com/ijna/a7m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104705 Verze : 0
Mitsubishi A7M1 11


Historie :
Na základě specifikací 17-Shi z července 1942 začal vznikat následovník slavného Zera. Přednost ve výrobě měly typy A6M a J2M a tak první prototyp vzlétl až 6.května 1944, letoun všechny piloty překvapil vysokou obratností, která byla na úrovni Zera. Jediné co na novém stroji vadilo, to byly malé výkony ve větších výškách. Motor Nakajima Homare 22 dával ve výšce 6 000 m pouze 1 300 koní a konstruktéři počítali s výkonem 1 700 koní. Proto bylo rozhodnuto o stavbě prototypů A7M2 s motory Mitsubishi MK9A.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104711 Verze : 0
Takto měl Reppu vypadat v představě malíře
Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#111424 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104713 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více