Název: Name: | Valtion Lentokonetehdas Pyörremyrsky | Valtion Lentokonetehdas Pyörremyrsky |
Originální název: Original Name: | Valtion Lentokonetehdas Pyörremyrsky | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Valtion Lentokonetehdas, Tampere | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.11.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2736 kg | 6032 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3307 kg | 7291 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,380 m | 34ft 0,66in |
Délka: Length: | 9,850 m | 32ft 3,8in |
Výška: Height: | 3,890 m | 12ft 9,15in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | 204.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,211 kg/m2 | 35.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m Vrtule třílistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček typu VDM. | Daimler-Benz DB 605 A twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated 1,455 hp for take-off and 1,529 hp at 6,890 ft, driving a three-blade variable-pitch constant-speed propeller VDM |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 620 km/h v 6400 m | 385.3 mph in 20997 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v ? m | 236.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 21,0 m/s | 4133.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 5000 m | 4,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11250 m | 36909 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 950 km | 590.3 mi |
Výzbroj: Armament: | Plánovaná: 1x kanon MG 151 ráže 20 mm v ose vrtule s 200 granáty a 2x kulomet LKK-42 ráže 12,7 mm nad motorem, každý s 300 náboji. Pumový náklad: 4x puma o hmotnosti 50 - 100 kg | Proposed: One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds and two fixed forward-firing 0,5 inch LKK-42 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg. Bomb load: Up to 882 lb (four bombs 110-220 lb) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Valtion (VL) Pyörremyrsky, L+K 2002/05. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. https://fi.wikipedia.org/wiki/VL_Py%C3%B6rremyrsky http://www.airwar.ru/enc/fww2/pyorremyrsky.html |