Název: Name: | Fiat G.56 | Fiat G.56 |
Originální název: Original Name: | Fiat G.56 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 SA Aeronautica d’Italia,Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (MM.536 a MM.537) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.03.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2900 kg | 6393 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3854 kg | 8497 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,850 m | 38ft 10,54in |
Délka: Length: | 9,560 m | 31ft 4,37in |
Výška: Height: | 3,131 m | 10ft 3,26in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,11 m2 | 227.23 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 182,57 kg/m2 | 37.39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603A o vzletovém výkonu 1 305 kW, 1 380 kW v h= 2 100 m, motor byl optimalizován na výšku 5 700 m Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm | Daimler-Benz DB 603A twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,750 hp at take off, 1,850 hp at 6,890 ft, driving a three-blade constant-speed VDM propeller of 10ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 685 km/h v 7000 m | 425.6 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 537 km/h v ? m | 333.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,33 m/s | 2820.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,75 min do 6000 m | 5,75 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13400 m | 43963 ft |
Dolet: Range: | 1180 km | 733.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji 2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň | One 0.79 in forward-firing MG-151/20 cannon through the propeller hub (250 rounds) and two 0,79 in forward-firing MG-151/20 cannons installed in the wings (200 rpg). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | popsáno v historii letounu | While performance was excellent, the aircraft proving superior to both the Bf 109K and Bf 109G and Fw 190A, outmanoeuvring all types in testing, production was not allowed by the German authorities. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 11/1990, Letadla 39-45 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g56.html http://www.samoloty.ow.pl/str212.htm www.giemmesesto.org http://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm#FIAT archiv autora |