Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 1798 editováno a 346 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - BVP-1K (veliteľské bojové vozidlo pechoty)

    Avatar
    BVP-1K


    Veliteľské bojové vozidlo pechoty BVP-1K je prostriedok veliteľa mechanizovaného práporu určený riadeniu a koordinovaniu bojovej činnosti v rámci práporu a k organizovaniu súčinnosti v zostave brigády. Je vybavené rozšírením spojovacím zariadením a prostriedkami pre orientáciu. Od BVP-1 sa líši :


    Spojovacie prostriedky
    - ďalšia rádiová stanica R-123M
    - rádiová stanica R-107T
    - RF-10
    - zariadenie selektívnej výzvy R-012
    - upravené hovorové zariadenie R-124
    - diaľkové ovládanie rádiových staníc
    - 2x TP-25 a 500m poľného kábla



    Prostriedky pre navigáciu
    - navigačné zariadenie TNA-3


    Zdroje elektrickej energie
    - doplnkový zdroj elektrickej energie 26V
    - nabíjacie zariadenie akumulátorov pre RF-10


    Popis:
    Rádiové stanice R-123M pracujú cez anténny filter do spoločnej 4m prútovej antény. Pre zvýšenie dosahu rádiových staníc je vozidlo vybavené poloteleskopickou anténou, ktorú je možné používať len keď vozidlo stojí.


    Rádiová stanica R-107T pracuje s 1,5m prútovou anténou a je možné ju používať za jazdy alebo stánia , poprípade ako prenosnú rádiovú stanicu. Súbor rádiových staníc dopĺňa RF-10.


    Zariadenie automatickej výzvy R-012 je určené k zabezpečeniu automatického individuálneho a obežníkového spojenia účastníkov pri používaní R-123M.


    Súprava hovorového zariadenia R-124 je oproti prevedeniu v BVP-1 rozšírená o dve skrinky A2 pričom jedna skrinka A2 nahradzuje jednu skrinku A3 základnej súpravy. Rozšírenie umožňuje napojenie 4 účastníkov na vonkajšiu rádiovú sieť.


    Spojovacie zariadenie dopĺňajú 2 telefónne prístroje TP-25 a 500m poľného kábla. Ochranu vstupu kábla tvorí bleskopoistka BS-2.


    BVP-1K je vybavené navigačným zariadením TNA-3 ktoré umožňuje nepretržité určovanie súradníc vozidla za pohybu , smerníka jeho pozdĺžnej osi a smerníku na bod zamierenia.


    Rozšírené spojovacie zariadenie odoberá zvýšené množstvo el. energie zo siete vozidla. Preto je vybavené doplnkovým zdrojom el. energie 26V , ktorý po pripojení na sieť 220V pokrýva odber el. energie a dobíja akumulátory. Silnoprúda ochrana vozidla je riešená silnoprúdou prechodkou , chráničom FIS.20.4.030N30 a pomocou 2 uzemňovacích kolíkov.



    Priestor vodiča:
    rádiová stanica R-123M a príslušný menič sú premiestnené do priestoru roja (pracovisko radistu) Menič PAG- 1F nie je vo vozidle zabudovaný Miesto gyrokompasu GPK-59 je pod prístrojovou doskou namontovaný ukazateľ smeru zariadenia TNA-3. Vľavo za sedačkou vodiča je na bočnici umiestnený koordinátor a ovládací panel TNA-3 . V príklope veliteľa je zabudovaný deliaci kruh pre TNA-3 . Skrinka hovorového zariadenia R-124 A1 je nahradená skrinkou A2.


    Priestor roja:
    Je rozdelený na dve pracoviská. Pravá strana roja je pracovisko radistu a ľavá strana pracovisko dôstojníkov.


    Pracovisko radistu:
    Na bočnici vo výklenku sú na konzolách umiestnené 2 R-123M bloky V0 a V6 zariadenia selektívnej výzvy , rádiová stanica R-107T , skrinka A1 hovorového zariadenia R-124 , telefónny prístroj TP-25 s BS-2, nabíjacie zariadenie akumulátorov k RF-10 s držiakom akumulátorov a pracovný stolík radistu.
    Vo výklenku pravých zadných verí sú držiaky pre umiestnenie rádiovej stanice RF-10. Miesto pravej sedačky roja je pracovisko radistu vybavené otočnou sedačkou .
    V prednej časti je zabudovaný gyrokompas TNA-3 a cievka s poľným káblom. Na vzduchový kanál pod vežou je presunutá pravá zadná skrinka KR-60.
    V mieste zrušenej guľometnej strieľne je umiestnený doplnkový zdroj el. energie 26V a priechodka silnoprúdeho kábla a chránič FIS.20.4.030N30.
    Pravý odsávací ventilátor a rozvod vzduchu je zrušený . Prívod vzduchu je vedený z ľavého ventilátora. Taktiež sú zrušené samopalové strieľne na pravej bočnici.
    Dva zadné otvory pre periskopy sú prebudované pre prechod káblov k anténe R-107T, k poloteleskopickej anténe a poľného kábla k TP-25. Pracovisko radistu je osvetľované svetlami PMV-71.
    Na korbe vozidla sú konzoly pre upevnenie mobilnej antény R-107T a poloteleskopickej antény.


    Pracovisko dôstojníkov:
    Namiesto ľavej sedačky roja sú zabudované dve otočné sedačky. Pracovisko je doplnené dvomi skrinkami A2 hovorového zariadenia R-124 , pracovným stolíkom , sklopným pracovným stolíkom a doskou pre prácu s mapou.
    Pracovisko je osvetlené PMV-71 a žiarivkou. Pod držiakom 4 metrovej antény je umiestnený anténny filter pre R-123M.
    V mieste zrušenej ľavej guľometnej strieľne je umiestnený malý trezor.


    TTÚ


    Značka....................BVP-1K
    Osádka....................6
    Pozorovací prístroj..TNPO-170
    El. sieť.....................jednovodičová so záporným pólom na kostru vozidla s možnosťou použitia sieťového zdroja EWP-672-14
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29605#105353Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29605#114828Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    priestor radistu

    priestor radistu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29605#114831Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    pracovisko dôstojníkov

    pracovisko dôstojníkov
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29605#114832Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BMP-1K má jinde umístěné anténní klouby (na bočním pancíři vzadu a nedivil bych se, kdyby to bylo v místě poslední střílny) a dovolil bych si tvrdit, že má i jinou vnitřní konfiguraci... Má samozřejmě také zachovánu výzbroj ve věži.
    BVP-1K je "náš" projekt a výroba...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29605#230985Verze : 0